یک‌شنبه 15 مهر 1403

فعالیت 8 مرکز واکسیناسیون تجمیعی در خراسان شمالی طی ایام نوروز

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
فعالیت 8 مرکز واکسیناسیون تجمیعی در خراسان شمالی طی ایام نوروز

محمدرضا اکبری با تأکید بر اینکه واکسیناسیون هیچگاه تعطیل نیست، گفت: هشت مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید 19 در استان خراسان شمالی در ایام نوروز فعال و ارائه خدمات به مردم را داشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا اکبری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به تداوم روند واکسیناسیون در تمام نقاط استان اظهار داشت: مراکز واکسیناسیون شهید یحیوی و ایثار در بجنورد به صورت دو نوبت کاری صبح و عصر همه روزه به مردم خدمات واکسیناسیون ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر این مرکز تجمیعی سالن ورزشی سپاه در شیروان، مرکز تجمیعی واکسن فاروج، مرکز شهری شبانه‌روزی راز در شهرستان راز و جرگلان، مرکز شهید سلیمانی در گرمه، مرکز شهید سلیمانی در جاجرم و مرکز تجمیعی واکسیناسیون آشخانه طی تعطیلات نوروز فعال بودند و هم اکنون نیز با ارائه خدمات واکسیناسیون در خدمت مردم هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: همچنین طی ایام پایانی اسفندماه 1400 و ایام نوروز، 23 مرکز فعال نمونه‌گیری کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه فعال بوده و به مردم و مراجعین خدمات ارائه دادند.

اکبری با تأکید بر فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیص کووید19 در ایام تعطیلات نوروز، عنوان کرد: در مرکز استان دو آزمایشگاه دکتر قزل‌باش و دکتر فاضل از بخش خصوصی ازجمله آزمایشگاه‌های مجاز به انجام آزمایش مولکولی کووید19 به شمار می‌روند.

وی با اشاره به آخرین به‌روزرسانی وضعیت کرونایی شهرهای کشور که از سوی وزارت بهداشت اعلام شد، گفت: در حال حاضر مرکز استان در وضعیت قرمز، فاروج، گرمه و جاجرم در وضعیت زرد و شهرستان‌های راز و جرگلان، مانه و سملقان و اسفراین در وضعیت نارنجی قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه ساده‌انگاری پروتکل‌ها می‌تواند منجر به وضعیت قرمز شود، تصریح کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار تکمیل واکسیناسیون بهترین و موثرترین راه مقابله با کرونا است.

انتهای پیام / رحمانی