شنبه 8 اردیبهشت 1403

فوت یکی از عشایر در پی انفجار مین در قصرشیرین

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
فوت یکی از عشایر در پی انفجار مین در قصرشیرین

اقتصادنیوز: انفجار یک قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در منطقه خان لیلی از توابع بخش مرکزی این شهرستان منجر به فوت یکی از عشایر منطقه شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین با اشاره به جزئیات این انفجار گفت: در این حادثه که بعد از ظهردیروز رخ داد یکی از عشایر منطقه ی خان لیلی از توابع بخش مرکزی این شهرستان در حین چرای احشام با مین به جا مانده از جنگ تحمیلی برخورد کرد و بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت.

مراد باباخانی افزود: از ابتدای امسال تاکنون این نخستین مورد انفجار مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی است که منجر به فوت می شود.

با گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی، مرزنشینان مناطق غربی استان کرمانشاه همانند ساکنان سایر مناطق مرزی همچنان قربانی مین های خاموش و انفجار مهمات عمل نکرده هستند.

جشن پاکسازی 700 هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسوولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین، تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه به ویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی زمین های آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین در اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش 27 هزارنفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است که در زمان جنگ تحمیلی 2 سال کامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی کشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ نیز این منطقه بود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید