دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فیلمی که به خانواده آسیب بزند ممنوع است + فیلم

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، روز گذشته مصادف با روز عفاف و حجاب و سالروز واقعه خونین مسجد گوهرشاد به دستور پهلوی اول میدان امام حسین علیه‌السلام شاهد حضور پر شور بانوان متدین و انقلابی شهر تهران بود. این اجتماع با هدف «دفاع از ارزش‌های دینی و انقلاب مردم مسلمان» و به منظور تبیین اهمیت روز 21 تیر به عنوان نماد استقامت ملت ایران در دفاع از عفت و غیرت و جلوه‌ای از رذالت و خباثت رژیم پهلوی و تجلیل از شهدای مظلوم مسجد گوهرشاد برپا شده است.

در ابتدای این مراسم، جمعی از دختران سرودی با مضمون عفاف و حجاب اجرا کردند.

در این مراسم حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امروز حجاب را به یک مسأله امنیتی تبدیل کردند، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی چند مصوبه در خصوص عفاف و حجاب دارد. پدیده بی‌حجابی چند ضلعی است؛ یک ضلع آن امنیت است که باید مورد توجه نهادهای امنیتی باشد؛ یک ضلع آن قضایی است که قوه قضاییه باید با جدیت در آن حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: دختری که نسبت به حجاب باورمند نیست، باید تلاش کنیم شبهاتش پاسخ داده شود. دختران جوان و نوجوان ما باید با مفاهیم حجاب آشنا شوند. فلسفه حجاب باید با استدلال، منطق و حوصله تبیین شود.

خسروپناه با تصریح بر اینکه دشمن بیرونی به دنبال امنیتی کردن مسأله حجاب است، گفت: اما در جامعه بانوانی که کشف حجاب می‌کنند دچار جهل هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد هرجا حجاب کاهش یافته امنیت زنان کاهش یافته است، ادامه داد: ما نتیجه نبود حجاب را در آمریکا و امثالهم شاهد هستیم که اکنون از هر 5 زن به 4 نفر از آنها تجاوز شده است.

خسروپناه با تأکید بر اینکه دستگاه‌هایی که به وظیفه‌شان در خصوص حجاب عمل نمی‌کنند متخلف هستند، گفت: ساحت دیگر حجاب ساحت فرهنگی است؛ در سطح دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید حجاب برای دختران تبیین شود و اینکه خیال کنیم حجاب تک ساحتی حل می‌شود، غلط است.

وی درباره بر اهمیت نقش رسانه و فیلم‌های نمایش خانگی در مسئله عفاف و حجاب گفت: اهمیت فیلم و سریال‌های خانگی بسیار بارز است. کسانی که به تولید نمایش خانگی می‌پردازند، بدانند با توجه به مصوبات شورای عالی فرهنگی فیلمی که به خانواده آسیب بزند ممنوع خواهد بود. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: طبق همین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نسبت به کسانی که هالیوود و بالیوود را در ایران تکرار کنند، خود را ملزم به برخورد قانونی می‌داند. آنها اجازه آسیب زدن به فرهنگ ایرانی اسلامی را ندارند. دستگاه‌هایی که اصل عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کنند و ترک فعل می‌کنند مستحق مجازاتند.

وی با بیان اینکه حجاب شرعی است چون ما صدها روایت از خداوند و پیامبر و ائمه در خصوص وجوب حجاب و ضرورت و نقش آن در تحکیم خانواده داریم، گفت: حجاب یک واجب تجربی نیز هست؛ یعنی دنیا نشان داده هر جامعه‌ای و کشوری با هر مذهبی که حجاب داشتند رشد پیدا کردند؛ وقتی برهنگی رواج پیدا کند به دنبال آن شاهد بی‌عفتی خواهیم بود و جامعه غیرعفیف رشد و بالندگی نخواهد داشت که نتیجه این مسأله در هر کشور و جامعه‌ای تجربه شده است.

خسروپناه با ذکر آنکه آن سلبریتی که با کمال پررویی حجاب را آشکارا برمی‌دارد باید با یک جریمه سنگین با او برخورد شود، افزود: لایحه‌ای که در خصوص حجاب نوشته شده است، باید با جدیت اصلاح و موثرانه تصویب شود.

در این مراسم پلاکاردهایی با شعارهای متفاوتی همچون «تا خون در رگ ماست، حجاب فریاد ماست»؛ «مسئول بیا خیابون کشف حجاب رو جمع کن»؛ «یک جو غیرت انقلابی در نمایندگان مجلس می‌تواند بی دقتی و سهل انگاری دولت و قوه قضائیه را یا پاره کردن لایحه شرم‌آور بی حجابان اصلاح گرداند.» و «مسئول بی تفاوت، مایه انزجار است»؛ «حجاب، دژی است در برابر یورش‌های شیطانی» به چشم می‌خورد.

در ادامه این مراسم، سرکار خانم فرزانه سریری نماینده فرزندان شهدای حرم در جبهه مقاومت، بیانیه این اجتماع را قرائت است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در وانفسای ذلت برهنگی، حجاب، لباس عزت و نماد شکوه و نجابت است. در روزگار بی‌پناهی و سرگردانی انسان، حجاب دری است به سوی ملکوت آسمان‌ها. حجاب میراث ارزشمند و ماندگار گذشتگان فهیم این سرزمین است. امروزه حجاب این نماد تمدن و شکوه سرزمین مادری در هجوم دشمنانی است که استقلال این سرزمین را نشانه رفته‌اند و اینگونه دشمن دچار توهم شده که می‌تواند این بیرق اقتدار را از کف زن مسلمان برباید ودبر سرزمین اجدادیمان چنگ بیاندازد. ما امروز به نمایندگی از زن مسلمان ایرانی اعلام کنیم که حجاب، این پرچم اقتدار زن مسلمان ایرانی، حصن حصین این سرزمین است و این پرچم استقلال و شرف برای همیشه در اهتزاز خواهد بود و دامان پاک زنان این سرزمین مهد پرورش آرمان‌ها و عجمیان‌ها و حججی‌ها بوده و خواهد بود.

در پایان بیانیه آمده است: امروز ما باصدای بلند، خواهان مهربانی در سایه حجاب و امنیت در پناه عفت و اخلاق هستیم و از همه مسئولین می‌خواهیم که قاطعانه با برهم‌زنندگان امنیت، نظم، اخلاق و قانون برخورد کنند.