یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

قاضی‌زاده هاشمی: تامین مسکن و اشتغال مهمترین مطالبه جامعه ایثارگری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قاضی‌زاده هاشمی: تامین مسکن و اشتغال مهمترین مطالبه جامعه ایثارگری است

شهرکرد - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر رفع مشکلات و مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران گفت: تامین مسکن و اشتغال به عنوان مهمترین مشکل جامعه هدف بنیاد از جمله خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان است.

سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه در دیدار با امام جمعه شهرکرد افزود: بیش از 300 هزار نفر از جامعه هدف بنیاد شهید در کشور درخواست شغل دارند، در حالی که آمار افرادی که به سن کهولت رسیده‌اند و در این آمار قرار ندارند.

معاون رییس جمهوری یکی دیگر از مطالبات جامعه هدف بنیاد شهید را تامین مسکن در کنار اشتغال عنوان کرد و گفت: حدود 700هزار نفر نیز در کشور متقاضی دریافت مسکن از بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون 100هزار نفر از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور کمک معیشت دریافت می‌کنند که در شرایط کنونی بسیار ناچیز است و 40 هزار نفر نیز پشت نوبت دریافت کمک معیشتی هستند و منابع مالی در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران متناسب با نیازهای بنیاد نیست.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بر اساس قانون جامعه هدف مطالباتی دارند که تنها 40 درصد مطالبات قانونی جامعه هدف اجرایی شده است و بنیاد شهید موظف است این مطالبات را رفع کند.

قاضی‌زاده هاشمی از برنامه‌ریزی جدی دولت در حوزه مسکن و اشتغال خبر داد و گفت: در طرح جهش مسکن که دولت برای آن اهتمام دارد، سهمی نیز برای ایثارگران در نظر گرفته شده است و در بخش اشتغال نیز دولت برای جامعه ایثارگران سهمی را اختصاص خواهد داد.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: گلزار شهدای به عنوان کانون‌های بزرگ معرفتی و فرهنگی تبدیل خواهد شد و مدل جامع ملی با کمک مردم و خانواده شهدا، این مزار شهدا به میعادگاه و مراکز فرهنگی تبدیل خواهد شد که این طرح در استان‌های کرمان و یزد آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای سفری 2 روزه وارد چهارمحال و بختیاری شد. ادای احترام به مقام والای شهدا لردگان، حضور در هشتمین یادواره شهدای سرداران، فرماندهان و 286 شهید شهرستان‌های لردگان و دیدار با 2 خانواده شهید و جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس از برنامه‌های روز نخست سفر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به چهارمحال و بختیاری بود.

*س_برچسب‌ها_س*