شنبه 7 مهر 1403

قالیباف: ملت ایران همچون گذشته کنار مردم مظلوم لبنان خواهد ایستاد

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
قالیباف: ملت ایران همچون گذشته کنار مردم مظلوم لبنان خواهد ایستاد

«شهید سید حسن نصرالله در راه هدف مقدس و الهی خود که دفاع از اسلام و مقابله با ظلم و تجاوز و آزادی قدس شریف بود، به شهادت رسید و تا آخرین نفس در جهانی آکنده از ظلم و جنایت و تزویر و فریب، پاسدار آرمان‌های بلند اسلام و ارزش‌های انسانی بود.»

محمد باقر قالیباف با صدور پیامی به مناسبت سید حسن نصرالله اعلام کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری، ایستادن در کنار مردم لبنان و حزب‌الله و یاری دادن آنها را بر همه مسلمانان فرض دانستند، ملت مقاوم و سربلند ایران نیز همچون گذشته و با تمام توان در این مسیر در کنار ملت مظلوم و عزیز لبنان خواهد ایستاد.

به گزارش دانشجو، در متن پیام محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

پناه بی‌پناهان و سید مقاومت، محبوب قلب مستضعفان جهان، رهبر فداکار و مجاهد خستگی‌ناپذیر، دبیرکل صادق، شجاع، جانفدا و پرهیزکار حزب‌الله لبنان، برادر دوست‌داشتنی و فرمانده رشید اسلام، ابوالشهید جناب آقای سید حسن نصرالله (قدس الله نفسه الزکیه) به دست باند جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی مظلومانه به شهادت رسید.

رحمت خدا بر آن عالم ربانی و لعنت و نفرین ابدی تاریخ بر تبهکاران خون‌آشام صهیونیست که دستشان به خون پاک‌ترین بندگان خدا آغشته است و وجود منحوسشان بزرگترین لکه ننگ تاریخ بشریت است. حامیان ددمنش صهیونیست‌ها و در رأس آنها رژیم آمریکا، با پشتیبانی همه‌جانبه، تسلیح و حمایت بی‌حد و مرز از این تبهکاران بین‌المللی، در تمام خون‌های ریخته‌شده اعم از خون زنان و کودکان مظلوم و آوارگان و بی‌پناهان شریک هستند و چهره خبیث خود را بیش از گذشته برای تمام مردم جهان آشکار می‌کنند.

شهید سید حسن نصرالله در راه هدف مقدس و الهی خود که دفاع از اسلام و مقابله با ظلم و تجاوز و آزادی قدس شریف بود، به شهادت رسید و تا آخرین نفس در جهانی آکنده از ظلم و جنایت و تزویر و فریب، پاسدار آرمان‌های بلند اسلام و ارزش‌های انسانی بود. به او که عمر شریف خویش را صرف مبارزه‌ای مقدس کرد و در نهایت به فیض شهادت و سعادت ابدی نائل آمد، غبطه می‌خورم. شهید سید حسن نصرالله در عمر پربار و پربرکت خود دستاورد‌های بی‌شماری در راه عقب راندن دشمن صهیونیست و تأمین امنیت ملت لبنان و رفع اشغال از آن سرزمین به دست آورد و مسیر آزادی قدس شریف را با هوشمندی و درایت تسهیل کرد؛ او در زمان تهاجم وحشیانه نیرو‌های تکفیری به مردم منطقه، بزرگترین یار و یاور زنان و کودکان و مظلومان بود و دشمن تکفیری را از تعدی و تجاوز به بی‌پناهان مسلمان یا غیر مسلمان بازداشت.

این شهید عالی مقام، الگوی نسل آینده مجاهدان و باورمندان به آرمان مقاومت در سراسر جهان خواهد ماند. راه پرافتخار او که همان راه انبیاء و اولیاء الهی و عموم عدالت‌طلبان و ظلم‌ستیزان جهان بود توسط یاران و دوستداران و شاگردانش در تمام دنیا ادامه خواهد یافت. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سرنوشت این منطقه را نیرو‌های مقاومت و در رأس آنان، حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد و همان‌گونه که ایشان ایستادن در کنار مردم لبنان و حزب‌الله و یاری دادن آنها را بر همه مسلمانان فرض دانستند، ملت مقاوم و سربلند ایران نیز همچون گذشته و با تمام توان در این مسیر در کنار ملت مظلوم و عزیز لبنان خواهد ایستاد و راه روشن آن شهید را ادامه خواهد داد؛ ما به لطف و یاری خدا، تا همیشه هم‌سنگر و هم‌رزم مردم مظلوم و مقاوم غزه و لبنان در میدان نبرد خواهیم بود.

شهادت مظلومانه شهید سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه) را که پاداش مجاهدت مخلصانه و مستمر آن حکیم مبارز بود به ساحت بقیه الله الأعظم، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، ملت شریف لبنان و ملت‌های مسلمان منطقه و عموم آزادی‌خواهان جهان به ویژه جوانان عزیز و مجاهد و تاریخ‌ساز و پاکباز و مخلص حزب الله لبنان و خانواده مکرم و معزز ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و رحمت بی‌دریغ الهی را برای ایشان مسئلت می‌کنم.

محمد باقر قالیباف»

از میان اخبار

بیانیه مشترک عراق و آمریکا درباره خروج نیرو‌ها از عراق

پاسخ ظریف به سوال خبرنگار آمریکایی درباره مذاکره مجدد هسته‌ای