شنبه 21 مهر 1403

قدردانی حماس از مخالفت مجلس ایتالیا با اشغالگری رژیم صهیونیستی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قدردانی حماس از مخالفت مجلس ایتالیا با اشغالگری رژیم صهیونیستی

تهران - ایرنا - "حازم قاسم" سخنگوی حماس شنبه شب در بیانیه‌ای از مخالفت 70 نماینده پارلمان ایتالیا با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی قدردانی کرد.

به گزارش تارنمای شبکه خبری "فلسطین الیوم"، قاسم افزود: افزایش مخالفت با سیاست‌های توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی نشانه انزوای رژیم تل‌آویو و دولت آمریکا است که از اسرائیل حمایت می‌کند.

سخنگوی جنبش حماس از تمام طرف‌ها خواست که مواضعی جدی و قاطع درپیش گیرند و ضمن جلوگیری از اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری، سران رژیم صهیونیستی را مجازات و محاکمه کنند.

70 نماینده پارلمان ایتالیا در پیامی به نخست وزیر این کشور خواستار محکومیت طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی شدند.

طرح ننگین «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» شهرت یافته است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌الملل شد.

در این طرح، به رژیم صهیونیستی اجازه داده می‌شود شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه آینده میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ 1967 میلادی به اشغال خود درآورده به قلمروه خاکی خود ضمیمه کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

*س_برچسب‌ها_س*