دوشنبه 23 مهر 1403

قدردانی نماینده قم از نقش مطلوب دولت و لاریجانی در روند مقابله با کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قدردانی نماینده قم از نقش مطلوب دولت و لاریجانی در روند مقابله با کرونا

قم - ایرنا - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود مشکلات اقتصادی حاکم بر دولت، اقدامات ایران در با مقابله با کرونا بسیار مطلوب‌تر از کشورهای مدعی و پیشرفته جهان بوده است.

"احمد امیرآبادی فراهانی" عصر پنجشنبه در نخستین جلسه شورای اداری در سالن همایش‌های شهرداری، اضافه کرد: باوجود مشکلاتی که بر کشور حاکم است، دولت در کنار نهادهای دیگر اقدامات مهمی را در مبارزه با کرونا انجام داده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی (در دوره دهم) با تدابیر ارزنده‌ای که به خرج داد اجازه نداد که مشکلات قانونی فشار مضاعف در مسیر مبارزه با کرونا به دولت تحمیل کند.

وی ابراز داشت: در سه ماه گذشته مدیران استان و به‌ویژه کادر درمانی تلاش‌های ارزنده‌ای در مسیر مبارزه با بیماری کرونا داشته‌اند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: در کنار کادر درمانی استان، طلاب جهادی و گروه‌های جهادی و مردم نیز در مسیر مبارزه با کرونا نقش ویژه‌ای داشتند.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش‌شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

امیرآبادی عنوان کرد: رسیدگی به قم و توجه به مشکلات قم مساله ای بود که مجمع نمایندگان استان بر روی آن اتفاق‌نظر داشتند و هرگز اختلاف‌سلیقه‌ای در این مسائل به وجود نیامد.

وی اظهار داشت: مدیران استانی در 12 سال گذشته نتوانستند از ظرفیت ریاست مجلس شورای اسلامی در مسیر عمران و آبادانی قم به نحو شایسته‌ای استفاده کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: رییس مجلس به دلیل حجم زیادی کارهای ملی فرصت کمتری برای حضور در استان پیدا می‌کرد اما همواره مطالبات مردم قم را پیگیری می‌کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*