دوشنبه 16 مهر 1403

قرارگاه طرح انضباط شهری راه اندازی شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
قرارگاه طرح انضباط شهری راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، طی مراسمی با حضور معاون دادستان ناحیه 8 منطقه 13، مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان، شهردارمنطقه و جمعی از مسوولین کلانتری‌ها، معاونین و مدیران شهری و به منظور شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی، قرارگاه طرح انضباط شهری شهرداری منطقه 13 راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.

معاون دادستان ناحیه 8 منطقه در اولین جلسه هماهنگی قرارگاه طرح انضباط شهری شهرداری منطقه 13 با اشاره به فعالیت شبکه ای وانت بارها و اصناف مزاحم در محدوده و لزوم شناسایی سر شبکه ها به منظور صدور اخطار به آنها و پیگیری برای رفع سد معبر صورت گرفته گفت: همکاری و هماهنگی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، یگان حفاظت شهرداری و شرکت شهربان برای رسیدن به نتیجه مطلوب امری ضروی است و طرح های این چنینی، نیازمند برنامه مدون و استمرار آن است.

وی با بیان اینکه بعضی از بساط گستران نیازمند و فاقد شغل هستند اضافه کرد: نگاه ما حمایتی و عاری از برخورد قهری است که می بایست این افراد شناسایی و کارت دار شده و مکانی برای فعالیت این افراد اختصاص یابد.

در ادامه این جلسه، امیر فتاحیان، مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان با اشاره به مختصات و جغرافیای متنوع منطقه 13 به ارائه گزارش عملکرد منطقه 13 در مقایسه با سال 97 و 1400 گفت: در دی ماه سال 1397، بیش از هزار و 21 بساط گستر، دستفروش و متکدی در محدوده منطقه فعالیت داشته که این تعداد در دی سال جاری به 401 نفر رسیده که در نهایت با 60 درصد کاهش سد معبر در این منطقه رو به رو بوده ایم که نشان از اتخاذ تدابیر مناسب از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه و همکاری مناسب دستگاه قضا بوده است.

علی احمدی، شهردار منطقه 13 نیز در پایان جلسه ضمن جمع بندی و پاسخگویی به مسائل و موضوعات مطرح شده از سوی اعضای حاضر در جلسه افزود: با توجه به وجود مراکز تجاری در جغرافیای منطقه و همچنین فعالیت شبکه ای وانت بار ها و در راستای رویکرد شهردار تهران برای رفع سد معبر و ایجاد آسایش و نظم عمومی، قرارگاه طرح انضباط شهری شهرداری منطقه تشکیل شد تا با یاری اعضا قرارگاه بتوانیم انضباط اجتماعی برقرار و به فعالیت های کسبه نظم ببخشیم.

وی با اشاره به فعالیت روز بازار های منطقه اضافه کرد: برنامه ریزی لازم را انجام می دهیم که مکانی را برای آن دسته از دستفروشان که فاقد امکاناتی همچون مغازه برای عرضه محصولات تولیدی شان هستند فراهم کنیم تا در روند کسب درآمد این افراد، خللی ایجاد نشود.

احمدی یکی دیگر از برنامه های طرح انضباط اجتماعی را پیرایش بازارچه شهرستانی عنوان کرد و یادآور شد با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، کف و نمای این بازارچه بهسازی و نوسازی می شود.

شهردار منطقه 13 به پروژه آزادسازی اراضی ساصد اشاره کرد و گفت: در صورت نهایی شدن توافق، آثار و پیامد های خوبی برای منطقه به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید تهران آسیب‌های اجتماعی انضباط شناسایی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است