پنج‌شنبه 3 آبان 1403

قیمت بلیط کنسرت‌های جشنواره موسیقی فجر در تهران قرمز

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
قیمت بلیط کنسرت‌های جشنواره موسیقی فجر در تهران قرمز

بلیط‌فروشی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از امروز 13 بهمن ماه آغاز شده و قرار است با توجه به شرایط کرونا حداقل ظرفیت به حضور تماشاگران اختصاص یابد. گزارش حاضر شرح ایسناست از هنرمندانی که در این دوره از جشنواره اجراهایی را به روی صحنه می‌برند و آنچه نوشته شده بر اساس اطلاعاتی است که هم اینک در سایت فروش بلیط قابل مشاهده است.

اجراهای سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از چهارشنبه 20 بهمن ماه با اجرای علی زند وکیلی آغاز می‌شود و به ترتیب با اجراهای میثم ابراهیمی، ماکان، مانا، قوالی نجم‌الدین، ستاره قطبی (ویژه بانوان)، ارکستر صداوسیما، ارکستر سمفونیک تهران، نکیسا، حیدر کاکی، شب یوسف فروتن، نهال (ویژه بانوان)، علی یاسینی، حجرت اشرف‌زاده، ارکستر پارسوا، هنرستان موسیقی، نماد، نوای سیمره، دالاهو، شب حسن کسایی، نوشه (ویژه بانوان)، پویا کلاهی، علیرضا طلیسچی، فرزاد فرخ، ارکستر نغمه باران، ارکستر راز و نیاز، رسیتال کلارینت و پیانو، رسیتال پیانو، مقامی ترکمنی، بربط هرمزگان، شب فرامرز پایور، دونوای عود و کوبه‌ای، رسیتال پیانو (هلند)، ناصر زینعلی، ایتالیای کوچک، ارکستر ملی ایران، ارکستر چکاوک، منظومه یادها، حریر، ندای تفتان، شب علی اصغر بهاری، پایکوب، دوئت لیرا، بهنام بانی، همیشه لحظه باران، آواز سپهر، نغمه‌گردان، هادی منتظری، شب غلامحسین بیگجه‌خانی، وحید اسداللهی، اوستا آبی، برادران (آرش و مسیح) و رضا بهرام تا جمعه 29 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر تالارهای وحدت و رودکی و همچنین سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، فرهنگسرای نیاوران و فرهنگسرای ارسباران میزبان اجراها خواهد بود. چه خبر از قیمت‌ها؟

از مواردی که علاقمندان موسیقی را در این دوره از جشنواره با نگرانی مواجه کرده، وضعیت قیمت بلیط‌های جشنواره است؛ خصوصا که به گفته مسوولان برگزاری، قرار است ظرفیت سالن‌ها با حداقل جمعیت، یعنی 30 درصد پر شوند.

بر این اساس، قیمت خرید بلیط برای تماشای یک اجرا در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، طبق اطلاعاتی که در سایت خرید آمده، از 150 هزار تومان آغاز و با توجه به موقعیت صندلی تا 300 هزار تومان هم فروخته می‌شود.

این قیمت در حالی از هم اینک بر روی سایت بلیط فروشی قابل مشاهده است که طبق پیش‌بینی اولیه، اجراهای کلاسیک در مقایسه با پاپ قیمت کمتری را به خود اختصاص داده‌اند. برای مثال قیمت بلیط کنسرت ارکستر سمفونیک تهران که جمعه 22 بهمن ماه به روی صحنه می‌رود، از 60 هزار تومان آغاز شده و به 200 هزار تومان هم می‌رسد. اُمیکرون برنامه‌های جشنواره را چگونه تحت تأثیر قرار داد؟

شیوع سویه جدید ویروس کرونا در کشور که نگرانی‌ها از وقوع پیک جدید کرونا در کشور را تشدید کرده و تهران را به وضعیت قرمز کشانده، دامنگیر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر نیز شده است. به صورتی که پس از انتقادها به نحوه برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز 13 بهمن ماه در نشستی با اعضای ستاد برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر که در محل دفتر این ستاد برگزار شد، چنین گفته است: ««بنای ما امسال برگزاری جشنواره‌ها به صورت عادی و حضوری بود، اما سویه جدید شیوع کرونا در کشور برنامه‌ریزی ما را تحت تاثیر قرار داد و با توجه به شرایط موجود و توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، جشنواره‌ها با حداقل‌ها ادامه پیدا می‌کند.» علی‌رغم اینکه گفته شده که در جشنواره موسیقی فجر تنها 30 درصد ظرفیت سالن‌ها پر خواهد شد، اما تصاویر و انتقادهایی که از وضعیت برگزاری جشنواره فیلم فجر منتشر شد، این احتمال را بالا می‌برد تا برخی خریدارانی که نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی حساس هستند، از حضور در جشنواره صرف نظر کنند. ضمن اینکه قیمت بالای بلیط‌ها هم می‌تواند عاملی دیگر برای کاهش استقبال باشد. سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر از تاریخ 22 تا 26 بهمن ماه 1400 به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

بخش پاپ جشنواره دو روز زودتر 20 بهمن ماه آغاز می شود و در روزهای 27 و 28 بهمن ماه به مناسبت وفات حضرت زینب (س) جشنواره موسیقی فجر برنامه‌ای نخواهد داشت و مراسم اختتامیه هم 29 بهمن خواهد بود. انتهای پیام