جمعه 14 اردیبهشت 1403

قیمت دلار الاکلنگی شد | خریداران دلار به صف شدند

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
قیمت دلار الاکلنگی شد | خریداران دلار به صف شدند

قیمت دلار در نخستین روز اردیبهشت در حالی به نیمه کریدور ششم برگشت که معامله‌گران تقاضا را در بازار صعودی می‌دانند و معتقدند بازارساز با ارزپاشی مانع روند صعودی قیمت اسکناس دلار شده است. قیمت دلار در نخستین روز اردیبهشت در حالی به نیمه کریدور ششم برگشت که معامله‌گران تقاضا را در بازار صعودی می‌دانند و معتقدند بازارساز با ارزپاشی مانع روند صعودی قیمت اسکناس دلار شده است. قیمت دلار در...

قیمت دلار در نخستین روز اردیبهشت در حالی به نیمه کریدور ششم برگشت که معامله‌گران تقاضا را در بازار صعودی می‌دانند و معتقدند بازارساز با ارزپاشی مانع روند صعودی قیمت اسکناس دلار شده است.

قیمت دلار در نخستین روز هفته با نوسانات کاهشی به نیمه کریدور ششم برگشت. این اسکناس در حالی امروز را با کاهش 800 تومانی پشت سرگذاشت که معامله‌گران خبر از رشد تقاضا در بازار ارز می‌دهند. آنها کف قیمت دلار را محدوده فعلی می‌دانند و معتقدند بازارساز با ارزپاشی مانع رشد قیمت دلار شده است.

چشم‌انداز قیمت دلار کاهشی است؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند دلار در روند صعودی افتاده و حباب بالای اسکناس آمریکایی حکایت از فاصله گرفتن قیمت دلار با ارزش ذاتی دارد. به اعتقاد آنها انتظارات تورمی و رشد نقدینگی مانع افت بیشتر قیمت دلار در ماه‌های بعدی سال می‌شود.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند در حال حاضر انتظارات تورمی وزن بیشتری در اقتصاد، قیمت‌ها و بازارهای مختلف کشور پیدا کرده است. حجم بسیار بالای نقدینگی در غالب سپرده‌های دیداری و پول نقد در اختیار مردم قرار گرفته و منجر به ایجاد رفتارهای هیجانی در تصمیمات اقتصادی شده است. به اعتقاد آنها هیجانات سفته بازانه و ریسک‌های سیاسی و غیرسیاسی بر روند قیمت دلار حاکم است؛ بنابراین جهش‌های قیمتی نمی‌تواند مقطعی باشد.

تتر با دلار هم‌راستا شد

قیمت درهم روز شنبه 1 اردیبهشت با کاهش 450 تومانی به کانال 17 هزار تومانی برگشت و با رقم 17 هزار و 700 تومان بسته شد. تتر روز شنبه با کاهش 850 تومانی به کانال 65 هزار تومانی برگشت و روی رقم 65 هزار و 800 تومانی ایستاد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش دو هزار تومانی روی رقم 80 هزار و 810 تومانی ایستاد. یورو نیز کاهش هزار و 500 تومانی داشت و با رقم 69 هزار و 690 تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در نخستین روز فروردین بعد از بیش از دو هفته ثبات، کاهش محدود دو تومانی داشتند به ترتیب با رقم 43 هزار و 565 تومان و حواله دلار با رقم 40 هزار و 645 تومان عرضه شد.

منبع: تجارت نیوز

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

قیمت دلار الاکلنگی شد | خریداران دلار به صف شدند 2