دوشنبه 2 مهر 1403

قیمت دلار امروز دوشنبه 2 مهر

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
قیمت دلار امروز دوشنبه 2 مهر

فعالان ارزی معتقدند بازار ارز درگیر رکورد است و پس از سقف‌زنی انس طلا در اواخر مرداد، حرکت الاکلنگی بین بازار ارز و طلا شکل گرفته که راه صعود بازار ارز را بسته است؛ روندی که باید دید در معاملات امروز تغییر خواهد کرد؟ فعالان ارزی معتقدند بازار ارز درگیر رکورد است و پس از سقف‌زنی انس طلا در اواخر مرداد، حرکت الاکلنگی بین بازار ارز و طلا شکل گرفته که راه صعود بازار ارز را بسته است؛ روندی...

فعالان ارزی معتقدند بازار ارز درگیر رکورد است و پس از سقف‌زنی انس طلا در اواخر مرداد، حرکت الاکلنگی بین بازار ارز و طلا شکل گرفته که راه صعود بازار ارز را بسته است؛ روندی که باید دید در معاملات امروز تغییر خواهد کرد؟

به گزارش عرشه آنلاین، بازار ارز در اولین روز پاییز شاهد نوسان محدود قیمت دلار در کانال 59 هزار تومان بود؛ روندی که در پی رکوردزنی قیمت اونس طلا در آخرین روزهای شهریور شکل گرفت و مسیر طلا و سکه را از دلار جدا کرد. معامله‌گران معتقدند نوسان قیمت دلار در محدوده رنج، مسیر صعودی را پیش پای طلای آبشده و سکه قرار خواهد داد و در غیاب این اسکناس آمریکایی، اونس طلا سکان‌دار بازار خواهد بود.

قیمت دلار امروز دوشنبه 2 مهرماه 1403

قیمت دلار و قیمت یورو مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز دوشنبه 2 مهر ماه اعلام شد و قیمت دلار با افزایش 20 تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت 49 هزار و 569 تومان عرضه می شود.

امروز دوشنبه 2 مهر ماه 1403 تا این لحظه قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به نرخ 49 هزار و 569 تومان و حواله دلار نیز به 46 هزار و 456 تومان رسید.

قابل ذکر است که نرخ تتر امروز تا این لحظه 59 هزار و 566 تومان است.

در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلای ایران، قیمت دلار 49 هزار و 569 تومان و نرخ حواله دلار نیز به 46 هزار و 456 تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز به 55 هزار و 330 تومان و نرخ حواله یورو به 51 هزار و 856 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز به قیمت 13 هزار و 497 تومان ارزش گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز 12 هزار و 649 تومان و قیمت 100 دینار عراق، 3 هزار و 783 تومان معامله می شود.

قیمت دلار در بازار آزاد تا لحظه تنظیم این مطلب 59 هزار و 450 تومان و یورو 66 هزار و 360 تومان قیمت گذاری شده است؛ قابل ذکر می باشد که قیمت ها در بازار آزاد تا پایان امروز در نوسان خواهد بود

نوسان محدود دلار در بازار تهران و هرات بر تحرکات قیمت درهم امارات هم اثر گذاشت و این اسکناس روز یکشنبه در 16 هزار و 270 تومان آغاز به کار کرد و با نوسانات جزئی که تجربه کرد، 16 هزار و 280 تومان قیمت خورد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب درهم روز گذشته با افزایش دلار به کمتر از نصف رسید و از محدوده 551 تومان به 238 تومان کاهش یافت. این کاهش حباب می‌تواند انتظارات رکودی را در بازار ارز را افزایش دهد. تتر هم روز یکشنبه در حوالی مرز مهم 59 هزار تومان قرار گرفت که نکته جالب توجهی برای معامله‌گران بود.

قیمت دلار تهران و هرات در روزهای اخیر در کانال 59 هزار تومان تثبیت شده است. این در حالیست که تتر، رمزارزی که همواره نوسانات آن با دلار همسو است هم به مرز 59 هزار تومان نزدیک شده است تا شاهد همبستگی در بازار ارز و رمزارزها باشیم. معامله‌گران به دقت این روند را زیر نظر دارند، زیرا نوسانات اندک می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر دیگر بازارها داشته باشد. به عقیده این گروه شاهد یک رکود نسبی در بازار ارز هستیم که به دلیل عدم تغییرات عمده در قیمت دلار، انتظار می‌رود ادامه دار باشد. همچنین برخی تحلیلگران معتقدند پس از سقف‌زنی انس طلا در اواخر مرداد، حرکت الاکلنگی بین بازار ارز و طلا شکل گرفته که راه صعود بازار ارز را بسته است.

قیمت دلار محدوده مقاومت 59 هزار و 650 تا 59 هزار و 800 تومان را پیش روی خود دارد که در صورت تثبیت روزانه بالای این مرز، صعود محسوس قیمت اسکناس آمریکایی محتمل است. به عقیده این گروه اگر دلار نتواند از مرز 60 هزار تومان عبور کند، فشار بر بازار طلا کاهش خواهد یافت. همچنین برخی از فعالان بازار افزایش قیمت درهم امارات را شرط مهم برای خروج بازار ارز از رکود می‌دانند.

منبع: تجارت نیوز - اقتصاد نیوز --> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

قیمت دلار امروز دوشنبه 2 مهر 2