دوشنبه 11 تیر 1403

قیمت سکه چشم انتظار خیابان فاطمی / شرط مهم برای کاهش قیمت سکه / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 9 تیر 1403

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
قیمت سکه چشم انتظار خیابان فاطمی / شرط مهم برای کاهش قیمت سکه / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 9 تیر 1403

اقتصادنیوز: معامله گران معتقدند نتایج انتخابات ریاست جمهوری و واکنشی که سکه به این موضوع نشان خواهد داد، می‌تواند مسیر امروز قیمت ها در بازار را تعیین کند.

عکس: اقتصادنیوز / دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه معاملات نخستین روز هفته را در حالی از سر خواهد گرفت که معامله گران چشم به ساختمان وزارت کشور در خیابان فاطمی دوخته اند و منتظر نتایج شمارش آرای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هستند. رویداد سیاسی که در طول دو هفته گذشته همواره یکی از عوامل موثر بر روند قیمت ها در بازار بود و آخرین روز کاری اولین هفته تابستان هم از آن بی نصیب نماند.

در روز پنجشنبه هفتم تیر 1403، قیمت سکه که معاملات را در دامنه رنج و 41 میلیون و 700 هزار تومان آغاز کرده بود، در نیمه دوم معاملات ساز افزایش را کوک کرد و با رشد حدود یک میلیون تومانی نسبت به روز گذشته تا 42 میلیون و 650 هزار تومان بالا آمد؛ روندی که در بازار طلا هم طی شد و طلای آبشده به کانال 15 هزار تومان وارد شد و در محدوده 15 میلیون و 150 هزار تومان قرار گرفت. بر اساس اطلاع خبرنگار اقتصادنیوز، معامله گران می گویند که این روند از دو اتفاق سیاسی مهم برای بازار نشات گرفت؛ برگزاری مناظره انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا بین جو بایدن و دونالد ترامپ و انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران.

این روند در جریان معاملات بازار ارز هم تداوم پیدا کرد و قیمت دلار هم پس از چند هفته به کانال 61 هزار تومان وارد شد. دلار هرات در جریان معاملات پشت خطی اما مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و با بازگشت به کانال 60 هزار تومان، در لحظه نگارش این گزارش حدود 60 هزار و 900 تومان قیمت خورد. همچنین هر اونس طلا هم امروز در جریان معاملات نوسان چندان محسوسی نداشت و در محدوده 2327 دلار قرار گرفت.

به عقیده معامله گران، در حال حاضر تنها عامل موثر بر روند بازار نتیجه انتخابات و تعیین پیروز رقابت کسب کرسی ریاست پاستور است و پیش از آن نمی توان چندان درباره مسیر پیش روی قیمت ها در بازار طلا و سکه نظر داد. به گزارش اقتصادنیوز، گروهی دیگر از فعالان بازار همچنان نگاهی فنی به معاملات دارند و معتقدند قیمت سکه از پایان هفته گذشته تا به امروز به سطوح مقاومتی مهمی رسیده است که می تواند نقش تعیین کننده ای در روند حرکت این فلز گرانبهای داخلی ایفا کند. به عقیده این گروه قیمت سکه اگر بالای مرز 42 میلیون و 600 هزار تومان ثبیت روزانه دهند، می توانند به حرکت افزایشی خود ادامه داده و مرزهای جدیدی را فتح کند؛ اما اگر سکه در تحقق این هدف ناکام بماند، روند بازار تغییر کرده و قیمت ها دنده معکوس خواهند کشید.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
قیمت سکه چشم انتظار خیابان فاطمی / شرط مهم برای کاهش قیمت سکه / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 9 تیر 1403 2