پنج‌شنبه 5 مهر 1403

قیمت طلا افسار پاره کرد!

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
قیمت طلا افسار پاره کرد!

قیمت طلا که اخیراً با افزایش مداوم رکوردها مواجه شده است، امروز چهارشنبه رکورد جدیدی را به ثبت رساند. این افزایش قیمت فلز زرد در شرایط نااطمینانی‌های سیاسی و اقتصادی همچنان ادامه دارد.

قیمت طلا در معاملات اولیه ایالات متحده در روز چهارشنبه (4 مهر) به بالاترین سطح تاریخی خود رسید. این افزایش عمدتا از عواملی مانند تنش‌های ژئوپولیتیکی، عدم اطمینان اقتصادی و خرید دارایی‌های امن نشات می‌گیرد. براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت فلز زرد به سطح 2670 دلار در هر اونس رسید که بالاترین سطح قیمتی تاریخ این فلز گران‌بها محسوب می‌شود.

به نوشته کیتکو، تشدید درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله نگرانی‌ها در مورد ثبات منطقه را افزایش داده و سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن مانند طلا سوق داده است. علاوه بر این، آشفتگی اقتصادی و خطرات ژئوپولیتیکی حال حاضر، به احساس خطر گسترده‌تری کمک کرده است که جذابیت طلا را به عنوان یک پوشش در برابر نوسانات بازار افزایش می‌دهد.

اقدامات بانک‌های مرکزی نیز در حمایت از قیمت طلا نقش داشته است. بانک مرکزی چین با کاهش نرخ بهره و ارائه نقدینگی به موسسات مالی، سیاست پولی خود را تسهیل کرده است. انتظار می‌رود این اقدام رشد اقتصادی را تحریک کند و تقاضا برای کالاها، از جمله طلا را افزایش دهد. به‌طور مشابه، بانک مرکزی سوئد نرخ کلیدی سیاست خود را کاهش داده که نشان‌دهنده یک رویکرد پولی سازگارتر است.

چشم‌انداز کلی برای طلا و نقره مثبت است و تحلیل‌گران انتظار روند صعودی بیشتر دارند. محیط بازار گسترده‌تر نیز بر قیمت فلزات گران‌بها تأثیر گذاشته است. شاخص‌های سهام آسیا و اروپا عملکرد متفاوتی داشته‌اند، در حالیکه بازارهای سهام ایالات متحده آماده کاهش جزئی هستند. شاخص دلار نسبتا ثابت مانده، در حالیکه قیمت نفت خام و بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده کاهش یافته است.

قیمت طلا افسار پاره کرد! 2
قیمت طلا افسار پاره کرد! 3