جمعه 14 اردیبهشت 1403

قیمت پراید منفجر شد | چرا قیمت پراید ثانیه‌ای بالا می‌رود؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
قیمت پراید منفجر شد | چرا قیمت پراید ثانیه‌ای بالا می‌رود؟

روند قیمت صعودی خودرو در حالی ادامه دارد که قیمت پراید رکورد گرانی چند سال اخیر را شکست و به قیمت بی‌سابقه‌ای رسید.

همراه با روند افزایشی قیمت خودرو در بازار، قیمت پراید نیز هر روز افزایش یافته و رکورد قیمت جدیدی را ثبت کرده است.

بازار خودرو همسو با قیمت دلار، در مسیر صعودی در حال حرکت کرد. تحلیلگران بازار خودرو عنوان می‌کنند وزارت صنعت مدعی شد هجوم دلالان به بازار خودرو به سبب قیمت گذاری دستوری در محصولات خودروسازان داخلی و تفاوت ایجاد شده در بازار و رونق سوداگری یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو به شمار می‌آید. تا زمانی که بازار ارز آرام نگیرد، بازار خودرو نیز پرنوسان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پراید از 200میلیون تومان هم گذشت!

کارشناسان عنوان می‌کنند تا زمانی موتور رشد نقدینگی روشن است، نرخ دلار روندی صعودی را سپری خواهد کرد و در کنار آن، قیمت سایر کالا‌ها را به سمت بالا خواهد کشید.

البته وزارت صنعت درباره یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو، مدعی است که هجوم دلالان به بازار خودرو به سبب قیمت‌گذاری دستوری در محصولات خودروسازان داخلی و تفاوت ایجاد شده در بازار و رونق سوداگری یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو به شمار می‌آید.

با این حال، گزارش‌های میدانی از بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت پژو 206 تیپ 2 با افزایش 6 میلیونی قیمت به 398 میلیون رسید. پژو 206 تیپ 5 نیز 5 میلیون تومان گران شد و 455 میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: برای خرید پراید صفر چقدر باید هزینه کنیم؟

پژو 207 دستی پانوراما نیز هم‌اکنون در بازار 545 میلیون تومان قیمت دارد که 10 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. این در شرایطی است که قیمت پژو پارس LX روی قیمت 485 میلیون بدون تغییر ماند.

رانا پانوراما نیز بدون تغییر، با قیمت 450 میلیون تومان به فروش رفت. همچنین قیمت سمند سورن‌پلاس بنزینی بدون تغییر حوالی 445 میلیون تومان اعلام شد.

در این میان، قیمت تیبا صندوقدار 2 میلیون تومان گران شد و به قیمت 250 میلیون تومان رسید. کوییک R هم 2 میلیون تومان افزایش قیمت داشت و با نرخ 270 میلیون تومان به فروش رفت. اما کوییک دنده‌ای 1401 با رشد 5 میلیون تومانی، 265 میلیون تومان قیمت خورد.

شاهین هم 10 میلیون افزایش قیمت داشت. قیمت شاهین با این افزایش به 470 میلیون تومان رسید.

قیمت پراید 111 هم نسبت به روز گذشته 3 میلیون گران شد و 230 میلیون تومان قیمت پیدا کرد. همچنین ساینا به قیمت 265 میلیون تومان فروش رفت.

منبع: خبر آنلاین هم اکنون دیگران می خوانند 28 آذر 1401 - 12:40

بیشتر بخوانید

قیمت پراید منفجر شد | چرا قیمت پراید ثانیه‌ای بالا می‌رود؟ 2