یک‌شنبه 15 مهر 1403

لنده جزو پاک‌ترین شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مواد مخدر + تصاویر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
لنده جزو پاک‌ترین شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مواد مخدر + تصاویر

دبیرستاد اجرایی مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان لنده جز شهرستان های پاک استان در حوزه مواد مخدر است ولی نیازمند است که مراقبت لازم در حوزه های مختلف اجرایی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، جلسه شورای فرعی مواد مخدر شهرستان لنده عصر روز گذشته و با حضور دبیرستاد مبارزه با مواد مخدراستان وفرماندار و اعضای شورای تامین و اعضای ستاد اجرایی شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزارشد.

در ابتدای این جلسه دبیرستاد اجرایی مبارزه با موادمخدر استان گفت: در بحث آسیب های اجتماعی و براساس نقشه راه گام دوم انقلاب توجه به نیروی انسانی تا رسیدن به تمدن اسلامی باید همه توجه کافی داشته باشیم که توجه به جوانان مد نظر است. رضایی گفت: توجه ویژه شخص مقام معظم رهبری به بحث آسیب های اجتماعی به خصوص مواد مخدر یکی از مهمترین محورهایی است که در بحث جوان سالم باید مورد توجه ویژه قرارگیرد. وی گفت: داشتن بانک اطلاعاتی دقیقی از وضعیت شهرستان در حوزه مبارزه با موادمخدر یک نیاز اساسی است که تمام ادارات و نهادها باید در این زمینه شناسنامه دقیقی داشته باشیم.

وی تاکیدکرد: بی حسی اجتماعی ناشی از افزایش آسیب های اجتماعی باعث شده است تا مردم نسبت به گرفتاری های حوزه اعتیاد باید بیشتر توجه کرد. دبیرستاد اجرایی مبازره با مواد مخدر استان گفت: طرح یاری گر مدارس یک طرح ملی است که در سال گذشته بیش از 10میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که در سطح مدارس کار فرهنگی اثر گذار شود. وی گفت: در بحث آمار معتادین نمی توان آمار دقیقی داشت ولی برابر نظریه های علمی می توان آمار درستی را به تناسب جمعیت آن به دست آورد. رضایی گفت: در بحث یاری برگ ها، طرح های ارتقای امنیت اجتماعی، و ام ان تی و سایر حوزه ها باید روند اجرایی درستی صورت گیرد.

دبیرستاد اجرایی مبارزه با موادمخدراستان گفت: داشتن اطلاعات دقیق می تواند زمینه ساز یک برنامه ریزی دقیق صورت گیرد. وی گفت: در شهرستان لنده بحث مواد مخدر روند کمتری دارد ولی بحث رصد و پایش باید به صورت میدانی و عملیاتی صورت گیرد. رضایی گفت: لنده جز شهرستان های پاک استان در حوزه مواد مخدر است ولی نیازمند است که مراقبت لازم در حوزه های مختلف اجرایی شود. وی گفت: در بحث محلات اسلامی در قرارگاه جوادالائمه کارهای خیلی در سپاه در حال شکل گیری است که امیدواریم سایر ادارات شهرستان لنده نیز ذیل این قرارگاه عملیات اجرایی را در راستای این مهم هماهنگ تر عمل کنند.

جانشین انتظامی شهرستان لنده گفت: افزایش 90درصدی میزان کشفیات نیروی انتظامی نسبت به سال گذشته در شهرستان لنده نشان از اقتدار و رصد نیروی انتظامی دارد.

در ادامه نیز فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت: بحث مبارزه با مواد مخدر یک رویکرد همگانی است که در معاونت اجتماعی سپاه نیز کارگاه های خوبی در راستای پیشگیری از مواد مخدر و آگاهسازی خانواده ها صورت گرفته است. سرهنگ ویسی گفت: بیش از 4محله آسیب پذیر در سطح شهرستان لنده در سال گذشته شناسایی و کارگاه های ویژه برای مبارزه با آسیب های اجتماعی و مواد مخدر صورت می گیرد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: بیش از 14میلیارد ریال در سال گذشته به 14نفر از معتادین رهجو تسهیلات اشتغال‌زایی واگذار شده است.

در ادامه فرماندار شهرستان لنده گفت: سن ابتلا به مواد مخدر به شدت کاهش یافته است و باید خیلی نگران نوجوانان باشیم که خانواده ها باید این احساس خطر را داشته باشیم. جلال دانش گفت: همه ادارات و نهادها نوظف هستند که با سپاه در حوزه محلات آسیب پذیر همکاری را داشته باشند. وی گفت: خیلی از چالش های مهم ما ناشی از فاصله گرفتن از مباحث دینی و اخلاقی است که اگر به معنویت توجه شود شاهد کاهش این آسیب های اجتماعی خواهیم بود. فرماندار شهرستان لنده گفت: ادارات به دنبال گزارش کار نباشند و به دنبال کاراثرگذار قوی باشند و مدارس باید به عنوان پایه و اساس کارهای فرهنگی و پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر باشیم.

وی گفت: مبارزه قاطع با همه سطوح در حوزه مواد مخدر مطالبه عمومی و مهمی است که باید مورد توجه ویژه مدیران و معلمین قرارگیرد. فرماندار شهرستان لنده گفت: تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از وضعیت شهرستان لنده برای بحث مبارزه با مواد مخدر یک اصل مهم است که باید همه ادارات نسبت به جمع آوری آن اقدام کنند. در پایان نیز دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان و اعضای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده از کمپ ترک اعتیاد لنده بازدید کردند.

انتهای پیام /

لنده جزو پاک‌ترین شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مواد مخدر + تصاویر 2
لنده جزو پاک‌ترین شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مواد مخدر + تصاویر 3
لنده جزو پاک‌ترین شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مواد مخدر + تصاویر 4