شنبه 29 اردیبهشت 1403

لیگ برتر والیبال بانوان | جدال حساس سریک و سایپا برای رتبه دوم جدول / تلاش یزدی‌ها برای جبران شکست خانگی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
لیگ برتر والیبال بانوان | جدال حساس سریک و سایپا برای رتبه دوم جدول / تلاش یزدی‌ها برای جبران شکست خانگی

مسابقه دو تیم سریک گنبد و سایپا تهران به همراه نتیجه دیدار پیکان برابر صدیق گفتار تعیین کننده جایگاه تیم‌ها در سه رده نخست جدول در هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال زنان خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته دوازدهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران روز جمعه شانزدهم دی‌ماه با چهار دیدار در شهرهای گنبد، تهران، اصفهان و یزد پیگیری خواهد شد.

یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته، مصاف دو تیم سریک و سایپا در سالن المپیک گنبد است. دیداری که اگر شاگردان مریم هاشمی در تیم سایپا با سه امتیاز پیروز آن نشوند، راهی برای صعود به جایگاه دوم جدول رده‌بندی نخواهند داشت. البته دیدار دور رفت دو تیم با نتیجه سه بر صفر به نفع سریک گنبد به پایان رسیده بود و سایپا برای کسب جایگاه دوم جدول راه دشواری در پیش دارد. از سوی دیگر سریک گنبد که در تلاش برای پس گرفتن جایگاه نخست خود در صدر جدول است، باید همچنان با نیم نگاهی به نتایج و امتیازات تیم پیکان از مسابقات پیش رو پیروز بیرون بیاید. در حال حاضر گنبدی‌ها با 10 برد و 29 امتیاز تنها یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و سایپایی‌ها با 9 پیروزی و 27 امتیاز در جایگاه سوم جدول جای گرفته‌اند. در دیگر دیدار این هفته، پیکان تهران در سالن ساپکو ساعت 12 روز جمعه 16 دی‌ماه میزبان صدیق گفتار وارنا خواهد بود. شاگردان فاطمه رشیدی در تیم پیکان که با 10 برد و 30 امتیاز در جایگاه نخست جدول قرار دارند در این مسابقه به دنبال تثبیت جایگاه خود و تکرار پیروزی دور رفت برابر حریف هستند. شاگردان نیلوفر سرمستی‌نیا در تیم صدیق گفتار وارنا هم که به دنبال جبران شکست دور رفت و بهبود جایگاه خود هستند در حال حاضر با یک برد و سه امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارند. در سومین مسابقه هفته دوازدهم لیگ برتر زنان، مس رفسنجان در سالن یگانگی شهر یزد به مصاف طلوع مهر خواهد رفت. جدالی میان تیم‌های پنجم و ششم جدول که پیروزی هر کدام تغییری در جایگاهشان و صعود به مرحله پلی‌آف نخواهد داشت چرا که چهار تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی هفته یازدهم مشخص شدند و در باقی مسابقات لیگ تیم‌ها به دنبال ثبت امتیازات بیشتر خواهند بود. دیدار دور رفت دو تیم در شهر رفسنجان سه بر یک به نفع مسی‌ها به پایان رسید و حال یزدی‌ها در تلاش برای جبران این شکست در خانه هستند. مس رفسنجان با چهار برد و 12 امتیاز و طلوع مهر یزد با سه برد و 9 امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های پنجم و ششم جدول رده‌بندی قرار دارند. در آخرین مسابقه هفته دوازدهم که در سالن ملت شهر اصفهان برگزار می‌شود، ذوب‌آهنی‌ها میزبان تیم جهان‌بین چهارمحال هستند. ذوب آهن اصفهان در دور رفت سه بر صفر حریف را در خانه شکست داده بود و در این مسابقه هم به دنبال تکرار پیروزی خود برابر شهرکردی‌هاست. شاگردان صبا خسروی در تیم جهان‌بین هم به دنبال کسب تنها پیروزی و فرار از قعر جدول رده‌بندی هستند چرا که در حال حاضر بدون برد و امتیاز در رتبه هشتم جدول جای گرفته‌اند. ذوب‌آهن اصفهان هم که هفته گذشته با پیروزی برابر مس رفسنجان صعود خود را به مرحله پلی‌آف قطعی کرده در این دیدار به دنبال بهبود جایگاه خود خواهد بود. این تیم با هفت برد و 22 امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد. برنامه کامل هفته دوازدهم لیگ برتر زنان به قرار زیر است: گنبد، سالن المپیک، ساعت 13 سریک گنبد - سایپا تهران، سالن ساپکو، ساعت 12 پیکان تهران - صدیق گفتار وارنا اصفهان، سالن ملت، ساعت 13 ذوب‌آهن اصفهان - جهان‌بین چهارمحال یزد، سالن یگانگی، ساعت 13 طلوع مهر یزد - مس رفسنجان