شنبه 14 مهر 1403

مادر شهیدان حمید و بهروز احمدی به فرزندان شهیدش پیوست

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
مادر شهیدان حمید و بهروز احمدی به فرزندان شهیدش پیوست

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، حاجیه خانم منیر شیعه مادر صبور و مکرمه شهید «حمید احمدی» و مادر ناتنی «بهروز احمدی»، پس از سال‌ها صبر و بردباری در سن 88 سالگی به علت کهولت سن و تحمل چند سال بیماری ندای حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید حمید احمدی در سال 1337 در روستای شامکان از توابع شهرستان ششتمد به دنیا آمد و در سال 1355 در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تهران قبول شد. او تابستان سال 1358 با چند تن از دوستانش برای تشکیل جهاد سازندگی سبزوار اقدام کرد و برای کمک به مردم به مناطق محروم رفت. از 26 اسفندماه سال 1359 که سال چهارم دانشگاه را می‌گذراند، چند بار از طریق جهاد سازندگی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و به عنوان آرپی‌جی‌زن رشادت و دلاوری‌های زیادی از خود نشان داد. هر دو گوشش سال 1360 در یکی از عملیات‌ها صدمه دید و سرانجام سوم آبان‌ماه همان سال در دهلاویه بر اثر اصابت خمپاره جمجمه‌اش متلاشی شده و به شهادت رسید. پیکر او در زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید حمید احمدی

شهید بهروز احمدی نیز سال 1342 در همان روستا به دنیا آمد. در اولین ساعات تولد، مادر خود را از دست داد و از آن زمان به بعد در دامن حاجیه خانم منیر شیعه پرورش یافت. انقلاب که پیروز شد، بهروز شب‌ها به پاسداری و نگهبانی در محلات شهر مشغول بود. بعد از شکل گرفتن بسیج، او به عضویت بسیج درآمده و با شروع جنگ تحمیلی از آن طریق در مرتبه اول 3 ماه به جبهه کردستان رفت و آن جا مجروح شد. وی بعد از خدمت در بسیج، وارد سپاه پاسداران شد و از طرف سپاه او را یک ماه برای دوره آموزشی به نیشابور فرستادند. در مرحله آخر که به جبهه رفت، مسئولیتش فرمانده دسته لشکر 5 نصر بود. سرانجام 25 بهمن‌ماه 1364، در فاو و در جریان عملیات والفجر 8 بر اثر اصابت ترکش به دست و پایش به شهادت رسید. پیکر پاک و مطهر ایشان پس از تشییع باشکوه، در گلزار شهدای شهر سبزوار به خاک سپرده شد.

شهید بهروز احمدی

پیکر مادر این دو شهید، فردا، چهارشنبه 3 آبان ماه، با بدرقه مردم شهرهای سبزوار و شامکان به سمت گلزار شهدای شهرستان تشییع و در قطعه صالحین خاکسپاری می شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید شهید حمید احمدی شهید بهروز احمدی دفاع مقدس این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
مادر شهیدان حمید و بهروز احمدی به فرزندان شهیدش پیوست 2
مادر شهیدان حمید و بهروز احمدی به فرزندان شهیدش پیوست 3