یک‌شنبه 15 مهر 1403

مارگون و بهمئی پایلوت پیشرفت منطقه ای می شوند / حمایت ستاد فرمان امام (ره) از واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مارگون و بهمئی پایلوت پیشرفت منطقه ای می شوند / حمایت ستاد فرمان امام (ره) از واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد

شایان نادری گفت: فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای کمک و حمایت از محرومین است و خدمات دهی قرارگاه توانمند سازی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس با اشاره به رسالت های ستاد در کشور گفت: توانمند سازی اقتصادی، حوزه سلامت و زیربنایی فرهنگی است.

شایان نادری از ایجاد 4848 طرح اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: روال اجرای این طرح ها در روستاها با فراخوان، هماهنگی با دهیاری ها و تسهیل گیری سرعت بخشیده می شود.

وی اجرای این طرح ها را متناسب با زیست بوم، ظرفیت و تقویت اشتغال در روستاها عنوان کرد و با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و مجتمع های کارگاهی که نیازمند سرمایه در گردش هستند گفت: ستاد تاکنون از 22 واحد تولیدی، 10 طرح گلخانه ای، 2طرح پرورش ماهی، 1 کارخانه آب معدنی و 1 شرکت دانش بنیان با اشتغال 4848 و اعتبار دویست میلیار تومان حمایت کرده است.

نادری از حمایت ستاد فرمان امام از 60 واحد تولیدی استان در امسال خبر داد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام تا کننون در ساخت 272 باب کلاس مشارکت داشته و با همکاری آبفا در قالب 40 پروژه آبرسانی مشکل 172 روستای استان حل شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال بساط 36 مدرسه کانکسی بالای 15 دانش آموز در استان برچیده می شود خاطر نشان ساخت: در قالب 15 پروژه با راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش می کنیم خدمتی در رفع مشکل راه روستایی برداریم.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در این گفتگو از خدمات بنیاد احسان زیر نظر این ستاد گفت و در ادامه افزود: بعد از شیوع کرونا در استان این بنیاد 16 رزمایش معیشتی، سلامت، اهداء وسایل سرمایشی و گرمایشی با بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار برگزار کرد.

او همچنین گفت: تاکنون 200 سری جهیزیه به عروس و داماد های نیازمند توسط ستاد فرمان امام (ره) در استان اهدا شده است.

نادری شهرستان های بهمئی و مارگون را پایلوت های پیشرفت منطقه ای این ستاد در استان معرفی کرد و ابراز داشت: با حضور مردم، گروه های جهادی در این مناطق خدمات بهداشتی سلامت، آبرسانی، محرومیت زدایی و توسعه فرهنگی رقم می خورد.

وی همچنین از خدمات دهی قرارگاه توانمند سازی این ستاد در 5 منطقه از استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: با کمک دستگاه های اجرایی، قرار گاه توانمند سازی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در شهرک امام حسین (ع) یاسوج، مادوان سفلی در شهرستان بویراحمد، 2 محله گلزار و لبنان در گچساران و محله گلزار دهدشت خدمات رسانی در حال انجام است.

انتهای پیام /