شنبه 29 اردیبهشت 1403

ماهواره ظفر

ماهواره ظفر

وب‌گاه فرارو

ماهواره‌بر سیمرغ ماهواره ظفر را با موفقیت به فضا پرتاپ کرد اما ماهواره‌بر به سرعت مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید و بهینه‌سازی لازم جهت پرتاپ آتی انجام خواهد شد.

خبرگزاری دانا

فیلم اختصاصی از دوربین‌های نصب شده بر روی ماهواره‌بر سیمرغ را منتشر شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس سازمان فضایی کشور گفت: سال گذشته ماهواره‌بر سیمرغ در دومین پرتاب عملیاتی خودش توانست تا مدار 500 کیلومتری برسد و تنها 40 ثانیه زمان کم آوردیم تا به سرعت لازم برای تزریق ماهواره به مدار برسیم.

خبرگزاری ایسنا

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که پرتاب موشک ماهواره بر تهران به فضا را محکوم می‌کند.

وب‌گاه تابناک

طی سال‌های متمادی، پیشرفت‌های کشورمان موجب شده از ماهواره بر‌هایی که تنها می‌توانستند مدار‌های پایین را در دسترس ایرانیان قرار دهند، به موشک‌های پرقدرت چندمرحله‌ای و چند موتوره‌ای رسیده ایم که شرایط پرتاب ماهواره به مدار‌های بالای 500 کیلومتر را برایمان فراهم می‌آورد. درست مثل پرتاب روز گذشته که از ارتفاع 541 کیلومتر هم عبور کرد.

خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - سفر نوبخت به گلستان، آغاز عملیات اجرایی 400 هزار واحد مسکن ملی در کشور، تایید صلاحیت 2 هزار نفر دیگر از داوطلبان انتخابات مجلس، احتمال سقوط برخی قطعات ماهواره ظفر در اطراف زاهدان و دعوت مراجع برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن از مهمترین خبرهای امروز استان ها است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ظفر در مدار قرار نگرفت. سرعت به 7400 کیلومتر نرسید و روی عدد 6533 متوقف شد. نشد که ظفر موفق شود و دستور خودکشی ماهواره صادر شد تا کسی و جایی آسیب نبیند. ماجرای پرتاب ظفر و قرار نگرفتن آن در مدار، روایتی از امید و غم توامان 80 متخصصی است که 240 شبانه روز تلاش کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رسانه‌های غربی با تاکید بر موفقیت پرتاب ماهواره ظفر، با اعلام اینکه ماهواره به دلیل نداشتن سرعت کافی نتوانست در مدار زمین قرار گیرد، این رویداد را بازتاب دادند.

خبرگزاری تسنیم

به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات دو هزار و 315 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

خبرگزاری تسنیم

پس از تلاش‌های دانشمندان کشور ماهواره ظفر نتوانست در مدار خود قرار گیرد، البته شکست پرتاب‌های ماهواره‌ای امری عادی در آزمایشات فضایی محسوب می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با صرفه جویی 400 میلیارد تومانی که حذف دفترچه‌های سلامت به دنبال خواهد داشت، می‌توانیم 20 عدد ماهواره ظفر یک و دو دیگر بسازیم.

خبرگزاری ایرنا

ایران به عنوان یکی از کشورهایی که دارای فناوری فضایی است تا کنون تلاش‌های زیادی برای حضور در مدار زمین داشته، حالا به گفته مسئولان عدم موفقیت ماهواره ظفر باعث توقف این تلاش‌ها نمی‌شود و ظفر 2 در راه است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ایران در زمره معدود کشورهای دارای فناوری تولید و پرتاب ماهواره به فضا است و این ماهواره‌ها نقشی موثر در فناوری‌های ارتباطی، هواشناسی، مدیریت بحران، زمین‌شناسی و نقشه‌برداری دارند.