شنبه 29 اردیبهشت 1403

ماهواره ظفر

ماهواره ظفر

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو ارشد ساخت «منظومه ماهواره‌ای» خواجه نصیرالدین طوسی گفت: این منظومه شامل 60 ماهواره مکعبی Cubesat است که در ارتفاع 550 کیلومتر از سطح زمین قرار می‌گیرد. طراحی مفهومی آنها به پایان رسیده است و در مرحله ساخت قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «رتبه پنجم بودیم که جهرمی آمد...» که این روزها به یکی از بحث‌های مهم فضای مجازی تبدیل شده، نشات گرفته از ادعای یک نماینده مجلس در خصوص رتبه پنجم ایران در صنعت فضایی و سقوط آن به رتبه پانزدهم در زمان وزارت آذری جهرمی است؛ اما آیا واقعا این‌طور است؟

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت ساخت ماهواره در کشور، گفت: صنعت راهبردی دفاعی مانند موشک و ماهواره، یک عامل اصلی در بازداشتن دشمن از هرگونه فکر تهاجم است.

خبرگزاری دانا

رضا ابوالقاسمی گفت: «فضاجو»، اولین سایتی است که برای اولین بار در ایران رصد ماهوراه‌ها و ارزیابی آنها را انجام می دهد ولی عمده رسانه‌های کشور، سایت های خارجی را برای ردگیری و رصد ماهواره نور معرفی می‌کنند.

خبرگزاری دانا

ماهواره‌ای خاص و استراتژیک، با استفاده از موشک حمل کننده قاصد در سه مرحله از کویر مرکزی ایران به مدار 425 کیلومتری زمین با موفقیت پرتاب شد، ماهواره‌ای که هر 93 دقیقه یک بار به دور کره زمین می چرخد و فرصت آوری زیادی ایجاد کرده است.

خبرگزاری دانا

در میزگرد تخصصی «بررسی ابعاد مختلف پرتاب ماهواره نور»، کارشناسان سیاست داخلی و خارجی به تحلیل دستاوردهای فعلی و آینده این موفقیت بزرگ در عرصه نظامی و سیاسی پرداختند.

خبرگزاری ایرنا

لندن - ایرنا - وزارت امور خارجه انگلیس نسبت به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی «نور» از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «عمیقا» ابراز نگرانی کرد و آن را با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد ناسازگار دانست.

خبرگزاری دانا

پرتاب موفق ماهواره نور1 نخستین ماهواره نظامی ایران در صدر اخبار رسانه های روسیه قرار گرفت و حدود 70 خبر و گزارش در رسانه های رسمی و غیردولتی این کشور منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

مسکو - ایرنا - پرتاب موفق ماهواره نور1 نخستین ماهواره نظامی ایران در صدر اخبار رسانه های روسیه قرار گرفت و حدود 70 خبر و گزارش در رسانه های رسمی و غیردولتی این کشور منتشر شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: سپاه طی ده‌سال گذشته به دور از نمایش‌های رسانه‌ای با تشکیل فرماندهی فضایی در نیروی هوافضای سپاه مشغول تحقیق، توسعه و ایجاد ظرفیت‌های گسترده فضایی به عنوان یک ضرورت بوده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ماهواره «نور» به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه) از ماهواره‌بر 3 مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب شد و در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت. این رویداد بازتاب فراوانی در رسانه‌های خارجی و از جمله عربی داشت. در همین راستا پایگاه خبری شبکه «روسیا...

خبرگزاری تسنیم

بخش عمده نیازهای فضاپایه نظامی شامل رصد تصویری با دید مرئی و حرارتی و رصد راداری سطح زمین، مخابرات امن و رله ارتباطات بین واحدهای مختلف سطحی و هوایی و مراکز فرماندهی و نیز کمک به موقعیت یابی برای ادوات و تسلیحات است.

وب‌گاه مشرق نیوز

ساخت ماهواره های ایرانی توسط دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در بهترین وضعیت قرار دارد و با توجه به بومی شدن علم فضا پایه، ایران در مسیر پیشرفت و جهش علم و فناوری و تولیدات داخلی است.