شنبه 29 اردیبهشت 1403

ماهواره ظفر

ماهواره ظفر

خبرگزاری میزان

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع با بیان اینکه 90 درصد اهداف تحقیقاتی در پرتاب ظفر محقق شد، گفت: زمان پیش‌بینی‌شده برای پرتاب عملیاتی ظفر خرداد سال آینده بود، با توجه به این شرایط پیشنهاد داده‌ایم تا وقتی که پرتابگر به تثبیت نرسیده، ظفر 2 به‌عنوان ماهواره اصلی نصب نشود و به همین دلیل پرتاب بعدی هنوز به قطعیت نرسیده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حسینی گفت: 90 درصد اهداف تحقیقاتی در پرتاب ظفر محقق شده است.

خبرگزاری دانا

عدم موفقیت ماهواره ظفر باعث توقف این تلاش‌ها نشد و ظفر 2 در راه است چرا که دست یابی به ارتفاع بالای 540 کیلومتر با سرعت بیش از 6500 متر بر ثانیه برای نخستین بار در پرتاب‌های فضایی کشور در ماهواره ظفر اتفاق افتاد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در این برنامه محمدحسین‌جهان‌پناه به‌عنوان مجری - کارشناس میز فناوری «چرخ» با مهندس سیداحمد حسینی، سخنگوی فضایی سازمان هوافضا درباره‌ی ماهواره‌ی ظفر گفتگو خواهد کرد. ماهواره‌ی ظفر ساعت 19:15 یکشنبه 20 بهمن با ماهواره‌بر سیمرغ از پایگاه پرتاب فضایی امام خمینی (ره) استان سمنان پرتاب شد. ماهواره‌ی ظفر به مدت هشت دقیقه اطلاعات موقعیت خود و سرعت حرکت...

وب‌گاه تابناک

کاظم کوکرم*

خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس مسایل بین‌الملل تاکید کرد: از کشورهای اروپایی انتظار می‌رود که استقلال عمل بیشتری از خود نشان داده و از این بیشتر ذلالت و خواری در مقابل آمریکا را نپذیرند.

خبرگزاری دانشجو

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص واکنش وزیر امور خارجه آمریکا به پرتاب ماهواره ظفر ایران و اینکه او این اقدام ایران را در راستای توسعه موشک‌های بالستیک ارزیابی کرده بود و همچنین وزارت خارجه فرانسه نیز این اقدام را نقض قطعنامه 2231 خوانده بود، گفت: این ادعا که ایران در حال توسعه موشک‌های بالستیک بوده است کاملا از طرف مقامات ایرانی رد...

خبرگزاری ایسنا

سازمان فضایی ایران در اطلاعیه‌ای ضمن تشریح فرآیند پرتاب ماهواره "ظفر 1" اعلام کرد: با توجه به تحقیقاتی بودن فرآیند پرتاب و تحقق بیش از 95 درصد از اهداف طرح‌ریزی شده، لذا فرآیند پرتاب موفق بوده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان فضایی ایران در اطلاعیه ای با توصیف فرآیند پرتاب ماهواره ظفر1 اعلام کرد: با توجه به تحقیقاتی بودن فرآیند پرتاب و تحقق بیش از 95 درصد از اهداف طرح ریزی شده، فرآیند پرتاب موفق بوده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در جلسه امروز هیئت دولت وزرا همچون چهارشنبه‌های هر هفته با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

خبرگزاری تسنیم

معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار گیلان و وزیر راه و شهرسازی، دستورات لازم را برای رسیدگی به مشکلات ناشی از بارش برف سنگین در گیلان را صادر کرد.

خبرگزاری تسنیم

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: پیش‌نویس لایحه برگزاری همه پرسی درباره صلاحیت داوطلبان انتخاباتی در معاونت حقوقی آماده شده و به زودی تحویل هیئت وزیران می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

لایحه تامین مالی طرح‌های مربوط به افراد ایثارگر از محل منابع صندوق توسعه ملی در دولت تصویب شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات صبح امروز در جمع خبرنگاران در مورد انتشار لباس فضایی در توئیتر خود گفت: انسان باید صداقت و شجاعت بیان را داشته باشد. به نظر می‌رسد که لازم است یک توضیح بسیار شفاف داد و هدف ما از آن مسئله این بود که ما برنامه ارسال فضانورد را که سفارش 5 کپسول زیستی را داده بودیم، رسانه‌ای کنیم و دوستان پیشنهاد داشتند یک پیش خبر رسانه‌ای...

وب‌گاه فرارو

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در 12 ثانیه آخر که سوخت یا توان موتور ماهواره باید افزایش پیدا می‌کرد تا به سرعت مورد نظر دست پیدا کند، این اتفاق نیفتاد و علت این هم می‌تواند به کیفیت سوخت و وزن مرحله دوم ماهواره ارتباط داشته باشد و هم می‌تواند به توان موتور مرتبط باشد.