شنبه 29 اردیبهشت 1403

ماهواره ظفر

ماهواره ظفر

وب‌گاه خبر آنلاین

زمستان دنیای سیاست پر حادثه آغاز شد و با شیوع ویروس کرونا به پایان رسید. از شهادت محبوبترین فرمانده نظامی ایران تا سانحه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی و پیروزی اصولگرایان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سال 1398 را شاید بتوان یکی از پر اتفاق ترین سال ها در حوزه نیروهای مسلح دانست؛ سالی که «ایران» یکی از محبوب ترین سردارانش را از دست داد؛ انتقام خود را از آمریکا گرفت؛ جلوی بی قانونی های نفت کش انگلیسی ایستاد و آن را توقیف کرد؛ پرنده متجاوز آمریکایی را ساقط کرد؛ یک نیرو به ارتشش اضافه شد؛ با روسیه و چین رزمایشی مشترک برگزار کرد و در بخش مردم یاری، در بلایای مختلف در کنار...

خبرگزاری ایسنا

سال 1398 را شاید بتوان یکی از پر اتفاق ترین سال ها در حوزه نیروهای مسلح دانست؛ سالی که «ایران» یکی از محبوب ترین سردارانش را از دست داد؛ انتقام خود را از آمریکا گرفت؛ جلوی بی قانونی های نفت کش انگلیسی ایستاد و آن را توقیف کرد؛ پرنده متجاوز آمریکایی را ساقط کرد؛ یک نیروی به ارتشش اضافه شد؛ با روسیه و چین رزمایشی مشترک برگزار کرد و در بخش مردم یاری، در بلایای مختلف در کنار مردم ایستاد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: پس از همکاری با سازمان فضایی ایران در سال 98، قرار است دومین ماهواره ساخت دانشگاه نیز تا نیمه سال 99 ساخته و تحویل داده شود.

خبرگزاری تسنیم

سهولت اجرای پرتاب های فضایی با ماهواره‌بر سوخت جامد، امکان ساده تر رسیدن به ضریب اطمینان مکانیکی بالا و قیمت نسبتا ارزانتر از جمله دستاوردهای به کارگیری ذوالجناح در مسیر پرتاب های فضایی کشور خواهد بود.

خبرگزاری میزان

مشاور رییس سازمان فضایی ایران، گفت: ماهواره‌ها با توجه به مشخصات ذاتی خود می‌توانند ارتباطات پایدارتری را در گستره جغرافیایی وسیع‌تر برقرار کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مشاور رییس سازمان فضایی ایران، گفت: اکنون برخی جاده‌های کشور، آبادی‌ها و روستاها به شبکه پر سرعت ارتباطی وصل نیستند. ماهواره‌ها با توجه به مشخصات ذاتی خود می‌توانند ارتباطات پایدارتری را در گستره جغرافیایی وسیع‌تر برقرار کنند.

خبرگزاری تسنیم

مجموعه ماهواره های مختلف کشور - که تعدادی از آنها در ادامه معرفی شده اند - با اهداف دستیابی به فناوری های لازم برای ماهواره های کاربردی و عملیاتی با طول عمر بالا که امکان هیچ گونه خطایی در عملکرد آنها قابل قبول نیست طراحی شده و توسعه یافته اند.

خبرگزاری تسنیم

ماهوارهبر سیمرغ گام نخست ایران برای انتقال ماهوارهها به مدار برگشت ناپذیر بیش از 1000 کیلومتری از سطح زمین است که علاوه بر تأمین عمرهای بسیار بالاتر برای آنها، زمان پوشش دهی ماهواره ها بر کشور را نیز به نحو چشمگیری میافزاید.

خبرگزاری ایسنا

ایران پس از پرتاب ناموفق ماهواره "ظفر -1" دانشگاه علم و صنعت درصدد است پرتاب 6 ماهواره را در دستور کار خود قرار دهد که از این تعداد، 3 ماهواره "ناهید -1"، "ناهید -2" و "پارس -1" در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته می‌شود، ضمن آنکه به گفته وزیر ارتباطات ماهواره "ظفر -2" نیز در خرداد ماه سال جاری پرتاب خواهد شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: با یک نگاه کلی به اتفاقاتی که در طول سال 98 در ایران رخ داد، باید گفت اعتراضات بنزینی آبان ماه، شهادت سردار سلیمانی و حمله موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق، سقوط هواپیمای اوکراینی و نیز شیوع ویروس کرونا در بسیاری از استان‌های کشور از مهم‌ترین رویدادهای خبری بود که ایران را در صدر اخبار جهان قرار داد و واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - مدیر کل حوزه ریاست سازمان فضایی و دبیر شورای عالی فضایی ایران گفت: 92 کشور در حوزه فناوری و خدمات فضا پایه ورود کرده و عضو باشگاه فضایی جهان هستند که از این تعداد 58 کشور قادر به طراحی و ساخت ماهواره‌اند و از این میان 10 کشور توانایی پرتاب ماهواره دارند که ایران جزو آنهاست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا که به زودی به ریاض سفر می‌کند، گفت که آمریکا آماده است در هر زمانی با ایران مذاکره کند اما این کشور باید رفتارش را به طور اساسی تغییر دهد.

خبرگزاری میزان

وزیر دفاع گفت: نقش راهبردی نیروهای مسلح در بستر سازی امنیت ملی زمینه ساز پیشرفت در سایه حوزه های اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی است که از این حیث تولید، استقرار امنیت توسط نیروهای مسلح از اهمیت دوچندان برخوردار است.

وب‌گاه تابناک

موشک ماهواره‌بر جدید کشورمان نیز برای قرار دادن محموله‌های فضایی با ماموریت مشابه سیمرغ (در همان وزن و ابعاد و در همان ارتفاع مداری) طراحی شده و بر اساس برنامه ریزی‌های جسورانه و توام با ریسک، قرار است به جای بار آزمایشی، ماهواره «ناهید 1» را به فضا ببرد؛ پرتابی که مقدمه رونمایی عملی از دیگر دستاورد فضایی کشورمان است.