شنبه 29 اردیبهشت 1403

ماهواره ظفر

ماهواره ظفر

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: وزیر دفاع با بیان اینکه ماهواره و ماهواره بر یک موضوع غیرنظامی است، گفت: ممکن است ماهواره ای با اهداف دفاعی هم استفاده کنیم، اما ماهواره‌بر یک موضوع کاملا غیردفاعی است و حق مسلم و قطعی ملت ایران است و ما هم با قدرت توسعه این برنامه را پیش می بریم و هیچ منعی هم برای آن در دنیا وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در 12 ثانیه آخر که سوخت یا توان موتور ماهواره باید افزایش پیدا می‌کرد تا به سرعت مورد نظر دست پیدا کند، این اتفاق نیفتاد و علت این هم می‌تواند به کیفیت سوخت و وزن مرحله دوم ماهواره ارتباط داشته باشد و هم می‌تواند به توان موتور مرتبط باشد.

خبرگزاری مهر

وزیر ارتباطات گفت: بنا بر برنامه ریزی های انجام شده، بعد از آماده شدن ماهواره بر سیمرغ اقدامات لازم برای در مدار قرار گرفتن ماهواره ظفر 2 انجام خواهد شد.

خبرگزاری میزان

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: ماهواره ظفر 2 با توجه به وزنی که دارد با ماهواره‌بر سیمرغ پرتاب می‌شود و فکر می‌کنم اوایل سال آینده این کار را انجام دهیم.

خبرگزاری میزان

وزیر ارتباطات گفت: بنا به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در خرداد ماه سال آینده پس از آماده شدن ماهواره بر سیمرغ پرتاب خواهد شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: موشک‌های بالستیک نظامی در مقایسه با ماهواره‌برها تفاوت‌های عمده‌ای دارند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

موشک‌های بالستیک نظامی در مقایسه با حامل‌های ماهواره تفاوت‌های عمده‌ای دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، در پی خشم مقامات واشنگتن از اقدام اخیر ایران در پرتاب ماهواره تحقیقاتی ظفر به فضا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از این اقدام تهران وعده داد که آمریکا اجازه نخواهد داد عملیات‌های پرتاب ماهواره از سوی ایران ادامه یابد! در واقع، پرتاب ماهواره ظفر بهانه‌ای به دست مقامات واشنگتن داد تا بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران - که...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه ایران درصدد توسعه توان موشکی خود زیر پوشش برنامه فضایی است، از تداوم روند اعمال فشار بر تهران خبر داد.

خبرگزاری دانا

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر مدعی شد که ایران از طریق پرتاب ماهواره به دنبال توسعه توانایی‌های موشکی بالستیک خود است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در پیامی در توئیتر به اقدام اخیر ایران در پرتاب ماهواره ظفر واکنش نشان داد. وی در این پیام توئیتری نوشت: «رژیم ایران از پرتاب ماهواره برای توسعه بیشتر توانایی‌های موشک بالستیک خود استفاده می‌کند که به این کشور اجازه می‌دهد تا دشمنان خود را تهدید کرده و ثبات منطقه‌ای را نیز تهدید کند.» وزیر خارجه...

خبرگزاری ایسنا

وزیر امور خارجه آمریکا در مواضعی مداخله‌جویانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پرتاب ماهواره ظفر به فضا را محکوم می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - به دنبال پرتاب ماهواره «ظفر» و همچنین رونمایی از موشک بالستیک تازه ایران، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران از پرتاب‌های ماهواره‌ای برای پیشرفت بیشتر قابلیت‌های موشک بالستیک خود استفاده می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز؛ مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر به اقدام اخیر ایران در پرتاب ماهواره ظفر واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن رد بیانیه مداخله آمیز فرانسه در خصوص برنامه فضایی ایران آن را از حقوق ذاتی ایران در توسعه علم و فناوری خواند.