دوشنبه 2 مهر 1403

مجوز کارآزمایی بالینی واکسن «برکت پلاس» صادر شد / تولید 60 میلیون دُز واکسن برکت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مجوز کارآزمایی بالینی واکسن «برکت پلاس» صادر شد / تولید 60 میلیون دُز واکسن برکت

تهران - ایرنا - انجام طرح تحقیقاتی «کارآزمایی بالینی بررسی ایمونوژنیسیتی و ایمنی واکسن امیکرون کووایران‌برکت به عنوان دز تزریقی سوم در افراد واکسینه بالای 18 سال» در کمیته اخلاق در پژوهش تصویب شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا این طرح که از سوی مینو محرز متخصص بیماری های عفونی و سرپرست گروه تحقیقاتی واکسن برکت ارایه شده است، از سوی کمیته اخلاق در پژوهش کارگروه وزارتی اخلاق در پژوهش پذیرفته شد.

در مصوبه کمیته مزبور آمده است: به‌رغم تصویب این مصوبه در کمیته تمامی مسوولیت های حقوقی و حرفه ای اجرای طرح به عهده مجری ارشد و همکاران مطالعه است.

همچنین تاکید شده است تمامی مستندات مطروحه در این مصوبه بر اساس موارد دریافت شده در تاریخ سوم اسفند 1400 است و ضروری است هر گونه تغییرات و اصلاحات اعمال شده در این مستندات توسط مجری مطالعه، فورا به کارگروه / کمیته اخلاق مربوطه اطلاع داده شود.

واکسن کووایران برکت، یک نمونه واکسن کووید -19 است که توسط گروه صنعتی ایرانی شفافارمد، از شرکت‌های وابسته به گروه دارویی برکت تولید شده است.

برای تولید واکسن کوو ایران برکت از روش واکسن سازی مبتنی بر یک ویروس غیرفعال استفاده شده و فاصله دز اول تا دوم آن 28 روز تعیین شده است.

واکسن برکت در آخرین ارزیابی سازمان جهانی بهداشت در فرآیند ثبت جهانی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پرونده خبری