پنج‌شنبه 12 مهر 1403

محترمی چهارمین طلایی تکواندوی نوجوانان جهان

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
محترمی چهارمین طلایی تکواندوی نوجوانان جهان

نمایندگان ایران در روز سوم رقابت‌های تکواندوی نوجوانان جهان صاحب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز شدند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در جریان رقابت‌های روز سوم تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در کره جنوبی در شهر «چانچئون» جریان دارد، سینا محترمی در وزن 55- کیلوگرم به مدال طلا رسید، ساغر مرادی در وزن 63- کیلوگرم به مدال نقره رسید و امیرمحمد نصیر احمدی در وزن 51- کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

در وزن 55- کیلوگرم سینا محترمی در دور نخست مقابل ایکر سالازار از اکوادور 2 بر صفر پیروز شد، وی سپس حسن بوهاری از عربستان را با نتیجه مشابه از پیش رو برداشت. محترمی در دور بعد مین کو از کره جنوبی را در دو راند متوالی و با نتایج 17 بر 15 و 23 بر 18 برد و سپس کولین لی تکواندوکار کره‌ای الاصل آمریکا را در دو راند شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله نیز 2 بر صفر مقابل هائوران تانگ از چین پیروز شد و به فینال رسید.

محترمی برای کسب مدال طلا به مصاف محمود نورعلی از قزاقستان رفت و در نهایت 2 بر یک به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

ساغر مرادی تنها نماینده دختران ایران در روز سوم در وزن 63- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، موکولینا از لیتوانی را شکست داد. وی سپس بیتاتریز وییرا از پرتغال را در کمتر از سه دقیقه و با نتایج 14 بر صفر و 12 بر صفر از پیش رو برداشت. مرادی در سومین مبارزه گابریلا بلویت از استرالیا را در دو راند پیاپی شکست داد به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله نیز چنگای وانگ از چین را شکست داد و به فینال رسید. مرادی در مبارزه پایانی برابر وفا مسغونی از تونس با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

امیرمحمد نصیر احمدی در وزن 51- کیلوگرم در دور نخست تیاگو نونز از پرتغال را 2 بر صفر از پیش رو برداشت. وی سپس با همین نتیجه عبدالرحمان تویار از ایتالیا را برد و در مرحله یک هشتم نهایی نیز برابر هارون سلمان زاده از جمهوری آذربایجان در دو راند به پیروزی رسید. نصیراحمدی در مرحله بعد مقابل جعفر الدائوری از اردن 2 بر یک به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله دو بر صفر نتیجه را به نیکولاس آریستدیس از یونان واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

برای تیم تکواندو نوجوانان ایران تا کنون پرنیان نوری، آیناز نصیری، امیر محمد اشرافی و سینا محترمی 4 مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی یک مدال نقره و امیرمحمد نصیراحمدی نیز یک مدال برنز به دست آورده اند. مهدی رحمتی و ساینا علیپور نیز از دور مسابقات حذف شده‌اند.

چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان به میزبانی کشور کره جنوبی جریان دارد.