چهارشنبه 18 مهر 1403

محدودیت‌ها در کرمانشاه منجر به کاهش فوتی‌ها و بستری‌ها شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
محدودیت‌ها در کرمانشاه منجر به کاهش فوتی‌ها و بستری‌ها شد

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کرمانشاه با قدردانی از مردم، کسبه و بازاریان در راستای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان گفت: این محدودیت‌ها منجر به کاهش آمار فوتی‌ها و بستری‌ها شده اما زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع نشده است.

«فضل‌الله رنجبر» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای طرح محدودیت های کرونایی در بخش اصناف هسته مرکزی، بازار، مراکز تجاری بزگ، طلافروش ها و سایر کسبه همکاری بسیاری خوبی داشتند و از آنها قدردانی می‌کنم و امیدوارم این روند همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرک های حاشیه ای شهر کرمانشاه شاهد مشکلاتی در باز کردن بازار و مراکز خرید بودیم، گفت: اکیپ های نظارتی هر روز در این مناطق حضور دارند و اصناف و کسبه هایی که همکاری نکنند مشمول جریمه می شوند.

او به اجرای مناسب طرح ممنوعیت تردد شبانه با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی نیز اشاره کرد و گفت: سه معبر ورودی و خروجی شهر کرمانشاه توسط ماموران راهنمایی و رانندگی کنترل می شود و از ورود خودروهای غیربومی به داخل شهر جلوگیری به عمل می آید.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به هشدارهای مکرر استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی در مورد وضعیت کرونا در استان، گفت: با این هشدارها و اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت، شاهد روند مثبت کاهش بیماری و کاهش آمار فوتی ها و بستری های ناشی از کرونا در شهرستان کرمانشاه هستیم اما مشکل حل نشده و ویروس همچنان به سرعت در حال انتشار است.

رنجبر تاکید کرد باتوجه به وضعیت قرمز شهرستن، افرادی که دارای علامت بیماری کرونا هستند نباید در سطح جامعه تردد کنند و باید در منزل بمانند و دوران قرنطینه خود را سپری کنند.

او برگزاری جشن‌ها و دورهمی ها را یکی از مهمترین دلایل سرایت ویروس کرونا دانست و گفت: ما با هرگونه تجمع و برگزاری مراسم جشن و عزا در سطح شهرستان برخورد می کنیم و بانیان آن نیز تذکر جدی خواهیم داد.

او پلمب آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی که هنوز فعالیت دارند را در دستور کار دانست و اظهار داشت: هشت اکیپ در هشت نقطه از سطح شهر کرمانشاه روزانه بر فعالیت کسبه، بازار و اصناف نظارت می کنند و با واحدهای خاطی برخورد می کنند.

وی با بیان اینکه تالارها نیز در این اواخر همکاری خوبی با ستاد مدیریت کرونا شهرستان داشتند، گفت: انتظار داریم این همکاری را تا پایان طرح ادامه دهند.

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینک استفاده از ماسک باید به فرهنگ تبدیل شود، گفت: با استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می‌توانیم روند بیماری را کاهش دهیم و اکنون تنها راهکار حذف چرخه انتقال ویروس همین 2 شیوه است.

او با بیان اینکه میزان مرگ و میر و تعداد بستری ها براثر کرونا در شهرستان کرمانشاه در چند روز اخیر کاهش یافته است، گفت: اما آمارها در حدی نیست که بگوییم زنجیره قطع شده و باید همچنان توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با اشاره به بروز مشکلات اقتصادی برای برخی از کسبه، بازاریان، اصناف و رانندگان در سطح شهرستان کرمانشاه با اجرای طرح ممنوعیت ها و تعطیلی ها، گفت: از همه اقشار مردم که با وجود مشکلات اقتصادی با ما همکاری خوبی داشتند قدردانی می کنم و امیدوارم این همکاری ها منجر به حذف چرخه انتقال ویروس کرونا شود.

او همچنین از اتاق اصناف، سازمان صمت، اداره اماکن نیروی انتظامی، دادستانی و نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج در راستای اجرای طرح محدودیت های کرونایی در شهرستان کرمانشاه قدردانی کرد.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که یک میلیون نفر آن در کلانشهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان ساکن هستند.

کرونا 6 کرمانشاهی دیگر را به کام مرگ کشاند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: با فوت 6 کرمانشاهی دیگر در شبانه روز گذشته در اثر ابتلای قطعی به ویروس کرونا، تعداد فوتی‌های استان به هزار و 251 نفر رسید

«مهدی محمدی» فزود: 2 نفر در شهرستان هرسین و در شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، سنقروکلیایی و گیلانغرب نیز هر کدام یک نفر در 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند.

وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 43 مورد بیمار مثبت بستری و 57 بیمار مثبت سرپایی در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: 143 بیمار جدید با علایم بیماری کووید 19 در این مدت بستری و 178 نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی در پایان گفت: هم اکنون 766 بیمار کووید 19 در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*