پنج‌شنبه 7 تیر 1403

محصول آکادمی دینامو، اوکراین را نجات داد / پدیده ناشناخته اوکراین، بهترین بازیکن نبرد با اسلواکی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
محصول آکادمی دینامو، اوکراین را نجات داد / پدیده ناشناخته اوکراین، بهترین بازیکن نبرد با اسلواکی

میکولا شاپارنکو، که با یک گل و یک پاس گل نقش مهمی در پیرویز اوکراین داشت به عنوان بهترین بازیکن بازی اوکراین و اسلواکی انتخاب شد.

به گزارش "ورزش سه"، اوکراین امروز دست به کار بزرگی زد و درحالیکه در نیمه اول با گول زودهنگام ایوان شرانز از اسلواکی عقب افتاده بود در نیمه دوم دو بار دروازه حریف را باز کرد تا یکی از دراماتیک‌ترین بردهای یورو 2024 را به نام خود بزند.

میکولا شاپارنکو، هافبک دفاعی اوکراین، که در باشگاه دینامو کیف بازی می‌کند بدون شک مهمترین نقش را در این پیروزی داشت و در پایان بازی جایزه بهترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد.

شاپارنکو در دقیقه 54 پاس خوب زینچنکو را وارد دروازه اسلواکی کرد تا امید به اردوی اوکراین برگردد. او در دقیقه 80 هم پایه‌گذار گل پیروزی‌بخش کشورش شد و رومن یارموچک، هم‌تیمی او در دینامو کیف، به عنوان بازیکن تعویضی موفق شد بازی را 2-1 به سود اوکراین کند.

شاپارنکو محصول آکادمی باشگاه دینامو کیف است و از رده‌های سنی پایه در این باشگاه بازی کرده است. او از سال 2017 تا امروز در تیم اول باشگاه به میدان می‌رود. شاپارنکو به عنوان هافبک دفاعی فصل گذشته عملکرد خوبی در دینامو کیف داشت و در 26 بازی پنج گل زد و پنج پاس گل داد.

محصول آکادمی دینامو، اوکراین را نجات داد / پدیده ناشناخته اوکراین، بهترین بازیکن نبرد با اسلواکی 2
محصول آکادمی دینامو، اوکراین را نجات داد / پدیده ناشناخته اوکراین، بهترین بازیکن نبرد با اسلواکی 3