چهارشنبه 18 مهر 1403

محله‌محوری اساس فعالیت بسیج در گام دوم انقلاب است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
محله‌محوری اساس فعالیت بسیج در گام دوم انقلاب است

سمنان - ایرنا - فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان گفت: اساس فعالیت بسیج برای پیشبرد مسایل جامعه در بخش‌های مختلف محله‌محوری در گام دوم انقلاب است.

به گزارش ایرنا، سردار حمید دامغانی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته بسیج در سالن جلسات سپاه استان سمنان گفت: 40 سال دوم انقلاب نیازهای خاص خود را داراست و بسیج مبتنی بر تجربیات 40 سال گذشته و شناسایی دقیق نیازهای امروز نظام و انقلاب برای مقابله با توطئه های دشمن برنامه ریزی می کند.

وی با بیان اینکه اساس بسیج بر دو تفکر احساس مسوولیت و بصیرت است افزود: تفکر بسیجی امروز فرمول جمهوری اسلامی برای غلبه بر تمام مشکلات است.

وی تاکید کرد: امروز فعالیت محله ای بسیج حلال مشکلات مردم پیش بینی شده است که اساس آن مسجدمحوری است، زیرا مسجد باید مرکز حل مشکلات مردم باشد.

فرمانده سپاه استان سمنان با اشاره به تلاش برای مقابله با جنگ نرم دشمن در حوزه فرهنگی افزود: جشنواره تولید محتوا برای فضای محازی با نام سرو سرخ، فیلم مقاومت، و مسابقاتی با محور کتابخوانی از جمله برنامه ها در این مسیر است.

وی با اشاره به ورود سپاه استان سمنان به بحث محله های اسلامی گفت: در مبارزه با آسیب های اجتماعی نیز با این ورود سپاه 161 معتاد بهبودیافتند.

وی با اشاره به معرفی 200 طرح از سوی سپاه استان یادآور شد: در بخش کمک به تولید نیز 138 هسته در سامانه کشوری ثبت شد که هسته های مساله‌محور هستند و از نظر تعداد سمنان در کشور استان برتر است.

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی نیز سپاه استان، با فعالیت قرارگاه جهش تولید، موفق به ثبت اشتغال برای 150 نفر در سال 99 شد.

دامغانی ادامه داد: از مسیر صندوق های قرض الحسنه اشتغال نیز سپاه استان سمنان موفق به اشتغالزایی برای 2 هزار و 98 نفر شد.

وی در بخش طرح های عمرانی بسیج سازندگی نیز گفت: 12 طرح آبرسانی شامل بزرگترین سد خاکی استان با چهار میلیارد ریال اعتبار اجرایی شد و در بخش دیگر عمرانی 74 خانه برای محرومان ساخته شد.

وی به نقش سپاه استان سمنان در کمک مومنانه نیز اشاره و اضافه کرد: 180 هزار بسته معیشتی، بیش از یکهزار و 400 بسته اقلام بهداشتی و 12 هزار بسته آموزشی به مدد خیران بین نیازمندان استان سمنان توزیع شد.

فرمانده سپاه استان سمنان بیان کرد: امسال 513 عنوان برنامه در سپاه استان برنامه ریزی شده است که 25 پویش در حوزه فضای مجازی، نشست های بصیرت افزایی در بین جامعه بسیجیان، راه اندازی بازارچه اقتصاد مقاومتی مجازی، دیدار مجازی با خانواده شهدا، رزمایش مساوات و پویش سلیمانی، اعزام 18 تیم پزشکی به مناطق کم‌برخوردار، و تهیه 50 مورد جهیزیه، از جمله این اقدامات بود.

*س_برچسب‌ها_س*