چهارشنبه 18 مهر 1403

محله ولیعصر شهر قزوین، پاتوق توزیع مواد مخدر

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
محله ولیعصر شهر قزوین، پاتوق توزیع مواد مخدر

قزوین - ایرنا - محله ولیعصر شهر قزوین طی ماه‌های اخیر به پاتوق توزیع مواد مخدر و روانگردان‌ها تبدیل شده و آرامش و امنیت ساکنان آن به مخاطره افتاده است.

به گزارش ایرنا، محله ولیعصر و باغ دبیر شهر قزوین یکی از محلات قدیمی و مرکزی این شهر است که متاسفانه سوداگران مرگ، آن را به عنوان پاتوق خود برای توزیع مواد مخدر انتخاب کرده و به یکی از محلات ناایمن و پرمخاطره شهر قزوین تبدیل نموده‌اند.

در این مدت به کرات شهروندان به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین که در این محله واقع شده مراجعه کرده‌اند و از مشاهده عامل توزیع مواد مخدر با موتورسیکلت در میان مشتریان خود که عمدتا از جوانان و بانوان هستند، گلایه نموده‌اند.

به گفته این شهروندان، هر روز در ساعات بعداز ظهر تا پاسی از شب، افردای مشخص با موتورسیکلت در امتداد چهارراه ولیعصر تا ترمینال حضور می‌یابد و مواد مخدر را در میان مشتریان که ظاهرا از قبل با آنها جهت حضور در ساعت و مکان مشخص هماهنگ کرده است، توزیع می‌کند.

شهروندان اعلام می‌کنند این آسیب اجتماعی موجب شده است که در این محله، شاهد حضور طیف‌های مختلف مصرف کنندگان مواد مخدر و روانگردان‌ها باشیم و امنیت و آرامش ساکنان و عابران نیز به مخاطره بیفتد.

این درحالی است که جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین به ریاست استاندار قزوین یا جانشین سیاسی استاندار به صورت منظم در استانداری تشکیل جلسه می‌دهد و برای مقابله با مواد مخدر و توزیع کنندگان آن برنامه ریزی می‌کند اما آیا این موضوع به گوش مسوولان ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نرسیده است یا آن را مشاهده نکرده‌اند؟

توزیع مواد مخدر در مرکز شهر قزوین آن هم در اوضاع وخیم کرونایی کنونی که روزانه شاهد جان باختن تعداد زیادی از شهروندان استان هستیم هم موجب شیوع بیشتر این بیماری در سطح جامعه و هم گرفتار شدن تعداد بیشتری از جوانان و خانواده‌ها در دام پدیده شوم اعتیاد می‌شود.

متاسفانه از یک سو غفلت برخی دستگاه‌های اجرایی متولی از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گرفته تا پلیس، دستگاه قضایی، استانداری، شهرداری و... موجب شده است که زمینه فعالیت برای این سوداگران مرگ در مرکز شهر قزوین بیش از گذشته فراهم آید.

همچنین وضعیت نامناسب شمشادها و درختچه‌های واقع در این مسیر موجب شده است که زمینه برای استتار و پوشش مصرف کنندگان مواد مخدر فراهم آید و سوداگران مرگ نیز با اطمینان خاطر و آرامش ذهنی برای توزیع انواع مواد و در صورت نیاز پنهان سازی آنها از دید نیروی انتظامی اقدام کنند.

با توجه به حساسیت موضوع از دستگاه‌های متولی درخواست می‌شود با قید فوریت به این مساله رسیدگی کنند و امنیت و آرامش را به این محله قدیمی و مرکزی شهر قزوین بازگردانند.

بازپیرایی شمشادها و درختچه‌های واقع در این مسیر، ایجاد روشنایی موثر و کافی در پیاده رو، دستگیری عامل توزیع یا توزیع کنندگان و برخورد قاطع دستگاه قضا با آنها، حضور گشت‌های مستمر پلیس در ساعات مختلف، اقدام سازمان تامین اجتماعی جهت تعیین تکلیف زمین بلااستفاده خود در این منطقه و نصب دوربین‌های مدار بسته از جمله اقداماتی است که به منظور پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود تا آرامش و امنیت به این محله بازگردد و ساکنان مجددا طعم خوش امنیت را بچشند.

*س_برچسب‌ها_س*