پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

محمدباقر نوبخت

محمدباقر نوبخت

وب‌گاه مشرق نیوز

بیش از 52 درصد نامزدهای شرکت در انتخابات مورد تایید قرار گرفته و این عدد دو برابر دوره گذشته است یعنی به ازای هر کرسی حدود 38 نفر می‌توانند باهم رقابت کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: حدود 90 درصد از نمایندگان فعلی مجلس تائید صلاحیت و 26 نماینده هم ردصلاحیت شدند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فضای کشور این روزها با نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات مجلس آرام آرام حال و هوای متفاوتی را تجربه می‌کند و به مرور شاهد آغاز فعالیت گروه‌ها و چهره‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات اسفند ماه هستیم همچون 20 سال پیش که این حال و هوا برای انتخابات ریاست جمهوری به راه بود.

وب‌گاه الف

بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های نظارت به پایان رسید و نتایج روز گذشته 15 دی از سوی ستاد انتخابات کشور به صورت پیامکی داوطلبان اعلام شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد نوشت: جدا از ردصلاحیت‌های گسترده گروه‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رو، سکه بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان و هیات‌های نظارت روی دیگری هم داشت. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد صلاحیت اغلب چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری و گروه‌هایی که از آنها ذیل عنوان خالص‌سازان یاد می‌شود، برای حضور در انتخابات دوازدهم مجلس تایید شده است

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حال و هوای انتخاباتی این روزهای کشور یادآور فعالیت سیاسی نامزدهای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حدود 20 سال پیش است، زمانی که اخبار بر محور حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات متمرکز بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نزدیکان علی لاریجانی ظاهرا از نتیجه بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات‌های نظارت ناراضی هستند. آنها اعتقاد دارند در ازای تایید برخی چهره‌های کلیدی در تهران، از شانس پیروزی لاریجانی در شهرستان‌ها به‌دلیل رد صلاحیت‌ها، به مقدار زیادی کاسته شده است.

خبرگزاری تسنیم

در شرایطی که نتایج بررسی هیئت‌های نظارت حکایت از درصد قابل توجه افراد تایید صلاحیت‌شده به نسبت دوره‌های قبلی انتخابات دارد، بخشی از اصلاح‌طلبان که تاکنون رویکرد انفعالی برای انتخابات داشتند، در پی ورود به کوران رقابت‌ها با روش‌های نامتعارف هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: صلاحیت محمدباقر نوبخت برای حضور در انتخابت مجلس دوازدهم تایید شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

صلاحیت محمدباقر نوبخت برای حضور در انتخابت مجلس دوازدهم تایید شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: صلاحیت محمدباقر نوبخت برای حضور در انتخابت مجلس دوازدهم تایید شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت که نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات‌های نظارت به اطلاع داوطلبان این انتخابات رسید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: از 26 نماینده فعلی ردصلاحیت‌شده، نام 4 منتقد دولت ابراهیم رئیسی هم به چشم می‌خورد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حدود 9 درصد از نمایندگان مجلس یازدهم برای حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس دوازدهم از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت نشدند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: حدود 9 درصد از نمایندگان مجلس یازدهم برای حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس دوازدهم از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت نشدند.