شنبه 7 مهر 1403

محمود کریمی

محمود کریمی

وب‌گاه فرارو

بر اساس آمار‌هایی که محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار اعلام کرده است. در کشور ما حداقل یک و نیم میلیون نیروی کار بدون پروانه اشتغال و سه میلیون نیروی کار با پروانه اشتغال، مشغول کار هستند. با توجه به شرایط کارگران ایرانی در کشور، حمید حاجی اسماعیلی، کارشناس حوزه کارگری به فرارو گفت شرایط کارگران ایرانی باعث مهاجرت آنان می‌شود و باید تغییراتی در نظام مزد و دستمزد کارگران...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، پرداخت وام اشتغال روستایی و طرح اشتغال روستایی و عشایری با هدف جلوگیری از مهاجرت به کلانشهرها، کاهش حاشیه‌نشینی و ماندگاری ساکنان روستا‌های کشور در بهمن 96 کلید خورد. با تصویب مجلس مجوز برداشت 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال و حفظ مشاغل روستایی صادر شد. بر اساس این طرح مقرر شد معادل ریالی 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق...

خبرگزاری تسنیم

به گفته ی معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزیر اقتصاد در مورد عملکرد قانون اشتغال روستایی تا دی ماه سال جاری، 10هزار میلیارد تومان منابع صندوق از اشتغال پرداخت شد که البته با کمک بانک ها در قالب تسهیلات 21هزار میلیارد تومان شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون اشتغال وزارت کار گفت: مطابق مصوبه شورای‌عالی امنیت در 15 استان اشتغال اتباع خارجی ممنوع است. حدود یک و نیم میلیون نفر از اتباع خارجی پروانه کار داشته و حضور قانونی دارند که جمعیت افراد فاقد پروانه دوبرابر این رقم برآورد می‌شود یعنی حقوق 3 میلیون نفر

وب‌گاه فرارو

نه اینکه باید درب‌های کشور را به روی خارجیان و کارجویان سایر کشور‌ها بست و نه اینکه هیچ کشور دیگری با این پدیده مواجه نیست، اما نکته حائز اهمیت این است که اشغال موقعیت‌های شغلی در بازار کار داخلی از سوی خارجیان باعث از دست رفتن فرصت اشتغال برای کارجویان ایرانی در موارد بسیاری می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

آنا نوشت: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در واکنش به اظهارات انتقاد محمود کریمی گفت: سازمان اوقاف برای تمامی امامزادگان دفترچه برنامه و بودجه تدوین کرده و در جایی که امامزاده فاقد نذورات باشد از محل عواید موقوفات بودجه لازم پیش‌بینی خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

معاون اشتغال وزارت کار گفت: مطابق مصوبه شورای عالی امنیت در 15استان اشتغال اتباع خارجی ممنوع است. حدود یک و نیم میلیون نفر از اتباع خارجی پروانه کار داشته و حضور قانونی دارند که جمعیت افراد فاقد پروانه دوبرابر این رقم برآورد می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمود کریمی بیرانوند امروز در نشست خبری اعلام کرد: طبق آمار‌های اعلام شده به سامانه رصد اشتغال امسال تاکنون بیش از یک میلیون شغل ایجاد شده است که بعد از صحت‌سنجی و رصد آن مشخص شد 73 درصد آن صحیح بوده و درنتیجه 747 هزار شغل ایجادشده بعد از صحت‌سنجی در کشور طی سال گذشته ایجاد شده است. معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزیر کار همچنین در مورد احیای...

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

معاون اشتغال وزارت کار با تشریح آخرین وضعیت ثبت اشتغال در سامانه رصد گفت: خالص اشتغال ایجادی در سه فصل بهار، تابستان و پاییز امسال 780هزار نفر بوده است.

وب‌گاه الف

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گفت: نرخ بیکاری در میان دانش آموختگان دانشگاهی در 2 سال اخیر از 13.8 درصد به 11.4 درصد رسیده است و بر این اساس اختلاف در بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی و کل بیکاران به 3.5 درصد رسیده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بازار‌ها اشباع شده و رشته‌های تحصیلی که شغلی برای آن‌ها در کشور وجود ندارد به کابوس شبانه‌روزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تبدیل شده است. گزارش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای حکایت از این دارد که 40 درصد از مراجعه کنندگان برای کسب مهارت را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند. متأسفانه آموزش‌های عالی به قدری کفایت نمی‌کند که فرد بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی...

خبرگزاری تسنیم

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گفت: نرخ بیکاری در میان دانش آموختگان دانشگاهی در 2 سال اخیر از 13.8 درصد به 11.4 درصد رسیده است و بر این اساس اختلاف در بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی و کل بیکاران به 3.5 درصد رسیده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد فرصت‌های شغلی از تعداد افراد بیکار در کشور بیشتر است.