دوشنبه 16 مهر 1403

مخالفان طرح حمایت از حقوق کاربران از وقایع اوکراین عبرت بگیرند / حکمرانی سایبری ضرورت امروز جامعه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مخالفان طرح حمایت از حقوق کاربران از وقایع اوکراین عبرت بگیرند / حکمرانی سایبری ضرورت امروز جامعه

محمد فقفوری گفت: افرادی که معنای حکمرانی را در قرن 21 درک کرده‌اند اکنون متوجه می‌شوند که حکایت ما و فضای ولنگار مجازی مانند بحران این روزهای اوکراین برابر روسیه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد فقفوری کارشناس رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: افرادی که معنای حکمرانی را در قرن 21 درک کرده اند اکنون متوجه می شوند که حکایت ما و فضای ولنگار مجازی مانند بحران این روزهای اوکراین برابر روسیه است.

وی ادامه داد: اوکراین در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فناوری مانند کشورهای پیشرفته دنیاست، اما به غرب و آمریکا گرایش پیدا کرد و توان نظامی خود را از دست داد. فقفوری افزود: روسیه به دلیل اینکه از نزدیکی ناتو به مرزهایش احساس خطر کرد، جنگ سخت را بهترین گزینه برای حفظ کشور خود دانست. این کارشناس تصریح کرد: روس ها نیز با شناخت کامل از نقاط ضعف اوکراین، در یک روز توان دفاعی این کشور را فلج کردند زیرا می دانستند نقشه های پوشالی غرب آنها را خلع سلاح نموده و از طرفی استکبار نیز از آنها حمایت نخواهد کرد. وی گفت: صاحبان و حاکمان شبکه های اجتماعی آمریکایی - صهیونیستی مانند اینستاگرام، توئیتر، فیس بوک در سایه غفلت مسئولین برای ساماندهی این فضا، در مدت زمانی اندک، ذهن و هوش و حواس میلیون ها نفر از مردم کشورمان را تسخیر کردند. فقفوری ادامه داد: تسخیر روح و روان و ارزش های انقلاب و فرهنگ ما در فضای ولنگار مجازی دردناک تر از عوارض حمله به اوکراین است. این کارشناس افزود: اکنون مخالفان طرح حمایت از حقوق کاربران که تمام قد جلوی قانونمندی این فضا ایستاده اند و با شایعه و اخبار کذب می خواهند مردم را از اجرای این طرح بترسانند، باید از حمله روسیه به اوکراین عبرت بگیرند. وی بیان کرد: درس حمله روسیه به اوکراین بیش از هر زمانی استقلال در همه عرصه های مدیریتی کشور را باید به یاد مسئولان بیاورد. فقفوری گفت: امروز فضای مجازی کشور در تسخیر و سلطه غرب است و غربگرایان با مخالفت با این طرح، آب در آسیاب دشمن می ریزند. این کارشناس تاکید کرد: سالها بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ساماندهی فضای مجازی روی زمین مانده است، بنابراین باید در گام دوم انقلاب ساماندهی فضای آنلاین در اولویت قرار گیرد. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: طرح حمایت از کاربران برای حفظ امنیت مردم در فضای آنلاین است و به شدت آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد زیرا بسیاری از حوادث جامعه نشات گرفته از فضای مجازی است. انتهای پیام /