شنبه 14 مهر 1403

مدرسان باصلاحیت در آموزشگاه‌های هنری همدان جذب شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدرسان باصلاحیت در آموزشگاه‌های هنری همدان جذب شوند

همدان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تاکید بر ارائه آموزشهای علمی و اصولی در آموزشگاه‌های استان گفت: در این مراکز باید افراد متخصص و مدرسان دارای صلاحیت جذب شوند.

احمدرضا احسانی روز دوشنبه در نشست مدیران آموزشگاه های آزاد هنری موسیقی استان اظهار داشت: آموزش یک فرآیند علمی است و باید با برنامه‌ریزی دقیق و جامع از طریق آموزشگاه های دارای مجوز انجام شود.

وی اضافه کرد: مجموعه فرهنگ و هنر که بار اصلی توسعه کشور را بر عهده دارد دارای زیرمجموعه های زیادی است و آموزشگاه ها بخشی از این مجموعه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تاکید بر اینکه آموزش رسمی هنر از طریق آموزشگاه های آزاد انجام می شود خاطرنشان کرد: برنامه ریزی اصولی در زمینه آموزش مهم ترین نکته ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

احسانی حمایت، نظارت و ارزیابی را از وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد و افزود: هدف از آموزش جریان سازی و فرهنگ سازی است و افراد متخصص و مدرسان دارای صلاحیت باید امر آموزش را بر عهده داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تنها هدف فعالیت های فرهنگی و هنری پر کردن اوقات فراغت نیست گفت: اگر فعالیت های آموزشگاه های آزاد هنری به درستی انجام شود، در بلندمدت به کاهش ناهنجاری های اجتماعی و توسعه جامعه منجر می شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز بیان کرد: در استان 76 آموزشگاه فعال داریم که از این تعداد 28 آموزشگاه در زمینه موسیقی فعالیت می کنند.

سیدمحمدرضا جوادی با اشاره به اینکه بیشترین آمار هنرجویان آموزشگاه های آزاد هنری استان مربوط به رشته موسیقی است افزود: آموزش در همه حوزه ها نیازمند بازخوانی مجدد چارچوب، قوانین و مقررات و همینطور هم اندیشی و همفکری است.

وی تاکید کرد: با بازگشایی آموزشگاه‌ها و آغاز فعالیت های فرهنگی و هنری، پروتکل های بهداشتی هم باید اجرا شود و در این مراکز آموزشی که ارتباط مستقیم با هنرجویان داریم فاصله گذاری اجتماعی بسیار ضروری است.

رییس اداره امور هنری و سینمایی هم از بررسی میزان شهریه امسال آموزشگاه ها در هفته آینده خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم میزان شهریه با توجه به پیشنهادات و با هم اندیشی مدیران آموزشگاه ها تعیین شود.

معصومه حدادی یادآوری کرد: آمار هنرجویان و مربیان آموزشگاه ها باید به صورت دقیق ثبت شده و در اختیار اداره کل قرار بگیرد و فقط مربیانی که در آزمون شرکت کرده و در زمینه عمومی و اختصاصی نمره قبولی کسب کرده باشند مجاز به تدریس هستند.

رییس انجمن موسیقی استان همدان هم در این جلسه گفت: شورای آموزشگاه های استان تشکیل شده و مسائل مربوط به آموزشگاه های موسیقی به صورت متمرکز پیگیری می‌شود.

علی آقامحمدی گفت: هم اینک تعامل و هم افزایی قابل توجهی بین فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی وجود دارد و امیدواریم برنامه‌های هنری اجرا شده بتواند تاثیرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد.

*س_برچسب‌ها_س*