دوشنبه 16 مهر 1403

مدیریت جدید و پروژه صنعتی باید در خدمت انبوه سازی باشند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مدیریت جدید و پروژه صنعتی باید در خدمت انبوه سازی باشند

محسن ارجمندی گفت: مدیریت جدید و پروژه صنعتی باید در خدمت انبوه سازی باشند و ما باید به این سمت حرکت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، محسن ارجمندی امروز پنج شنبه در همایش کاربرد مدیریت پروژه و صنعتی سازی در پروژه های انبوه سازی که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ساخت و ساز سالانه یک میلیون مسکن کار بزرگی است و برای انجام چنین کاری باید یک حرکت جوهری و رویکرد جدید داشته باشیم.

مدیر کل فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه افزود: مدیریت جدید و پروژه صنعتی باید در خدمت انبوه سازی باشند و ما باید به این سمت حرکت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: انبوه‌سازی پروژه‌ای است که پروانه ساخت آن در شهرهای بالای یک میلیون نفر حداقل 80 واحد است، یعنی در شهر کرمانشاه پروژه های بالای 80 واحد را پروژه انبوه سازی می دانیم، در شهرهایی با 250 هزار نفر جمعیت 25 واحد و مابقی 10 واحد است که در استان کرمانشاه اکثر پروژه ها 10 واحدی هستند.

ارجمندی گفت: اگر بخواهیم نگاهمان را بر شهر کرمانشاه متمرکز کنیم باید سراغ انبوه‌سازی هایی برویم که با نگاه مدیریت پروژه و صنعتی سازی کار میکند.

وی ادامه داد: صنعتی سازی روشی است که منابع انسانی مواد اولیه و سرمایه در حال ساخت با به کارگیری فناوری‌های نوین در یک ساختار منظم و برنامه ریزی شده به طوری کارا به کار گرفته می شود.

مدیر کل فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه اظهار داشت: در مدیریت پروژه به دنبال این هستیم که بهترین کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم.

وی افزود: آنچه امروز انبوه‌سازان با آن مواجه هستند تولید مصالح انبوه و هزینه بالای مصالح است.

ارجمندی گفت: اگر قرار باشد در صنعت ساخت و ساز روش های قدیمی به کار گرفته شود و بهینه‌سازی نشود اصلاً کار مهندسی و اصولی نیست.

وی خاطر نشان کرد: در پروژه هایی با حجم بالا مثل 4 میلیون مسکن باید کنترل کیفیت پروژه را در تمام مراحل از جمله پیش ساخته سازی، مونتاژ کردن، استاندارد سازی اجزاء ساختمانی و... را مد نظر داشته باشیم.

کشور ما در بحث رقابت پذیری مشکل دارد / ضرورت صنعتی سازی پروژه ها

به گزارش مرصادنیوز، کیوان کاشفی امروز پنج شنبه در اولین همایش کاربرد مدیریت پروژه و صنعتی سازی در پروژه های انبوه سازی که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما در بحث رقابت پذیری مشکل دارد لذا برخی آموزش ها در این خصوص لازم و ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: متاسفانه امروز در بسیاری از صنایع از جمله صنعت خودروسازی و لوازم خانگی دچار مشکل هستیم چنانچه مقام معظم رهبری نیز که بر تولید داخلی تاکید فراوان دارند به این امر معترض هستند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری چنین جلساتی در کرمانشاه یک خلاء دارد چرا که امروز بحث مسکن یکی از مشکلات و معضلاتی است که در کشور وجود دارد.

کاشفی گفت: در سطح کشور حدود 6 میلیون مسکن نیاز داریم که با این هزینه های هنگفت کار بسیار سختی است و رسیدن به این اهداف یکسری اقدامات نیاز دارد.

وی ادامه داد: امروز یکی از سیاست‌های دولت آقای رئیسی نیز همین است و برنامه ای که برای ساخت یک میلیون مسکن دارد کار سختی است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران اظهار داشت: هر چقدر ما به سمت صنعتی سازی و به سمتی که بتوانیم استاندارد را رعایت کنیم پیش برویم بدون شک می توانیم موفقیت هایی را کسب کنیم.

کاشفی بیان داشت: امروز در کشور صنعت ساختمان صنعت بسیار رشیدی است و یک ویژگی از تمام صنایع دیگر بیشر دارد و آن اینکه نمی توانیم تنها با یک ثبت سفارش از دیگر کشورها وارد آنرا کنید بلکه باید صددرصد در داخل کشور انجام شود.

وی حفظ محیط زیست را در صنعت ساخت و ساز بسیار مهم عنوان کرد و گفت: ساخت و ساز پایدار و متناسب با طبیعت اقلیمی اطراف پروژه به عنوان یکی از عوامل مهم رشد سازگار با محیط زیست معرفی می شود.

کاشفی تکنولوژی و سرعت کار را امری ضروری در صنعت ساخت و ساز دانست و بیان داشت: بر همین اساس به نظر می رسد امروز بسیاری از مسئولان به سمت خارجی ها از جمله چینی ها در امر ساخت و ساز ها پیش می روند.

وی ادامه داد: البته بخش خصوصی می تواند در این پروژه ها خود را نشان دهند و برای بهبود وضعیت ساخت و سازها وارد عمل شوند.

انتهای پیام /

مدیریت جدید و پروژه صنعتی باید در خدمت انبوه سازی باشند 2