شنبه 14 مهر 1403

مدیریت کرونا در شهرستان طارم نیازمند توجه جدی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیریت کرونا در شهرستان طارم نیازمند توجه جدی است

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: الگوی شیوع کرونا در شهرستان طارم از استان گیلان تبعیت می‌کند که با افزایش مبتلایان در این استان، تعداد کرونایی‌ها در طارم نیز افزایش می‌یابد که این مهم نیازمند مدیریت است.

دکترپرویز قزلباش شامگاه دوشنبه در قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان، با تاکید بر اینکه قطع زنجیره انتقال کرونا، نیازمند انجام اقداماتی در قالب نظارت، حمایت و درمان است، افزود: طرح شهید سلیمانی فرصتی گرانبها برای قطع زنجیره انتقال این بیماری در کشور است که باید تلاش کرد، با اجرای درست این طرح شمار بستری و مرگ و میرهای ناشی از کرونا را در استان کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه جداسازی بیماران مبتلا به کرونا با ایجاد نقاهتگاه و قرنطینه یکی از مهمترین راه‌های قطع زنجیره انتقال ویروس است، افزود: اولویت ایجاد نقاهتگاه‌ها، در خوابگاه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی بوده زیرا امکانات مورد نیاز و تغذیه افراد در این اماکن موجود است.

این مسؤول ادامه داد: افزایش آمار کرونا در استان به معنای افزایش شیوع ویروس نبوده بلکه به معنای افزایش قدرت شناسایی بیماران مبتلا در استان است که تاکنون با ورود تست سریع به استان بیش از سه هزار تست انجام شده است.

قزلباش، با بیان اینکه اکنون امکان جداسازی همه بیماران کرونایی و استقرار در نقاهتگاه‌های استان وجود ندارد، افزود: هنوز امکانات مورد نیاز در حد مطلوب راه‌اندازی نشده است.

وی یادآوری کرد: موارد مثبت کرونای کشف شده در هفته جاری چهار هزار و 325 مورد بوده که از این تعداد سه هزار و 744 نفر در منزل ایزوله شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر جداسازی فرد مبتلا به کرونا از خانواده و ایزوله کردن بیمار، خاطرنشان کرد: بحث بیمارستانی و پس‌بیمارستانی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان و بحث جداسازی و قرنطینه بر عهده دستگاه‌های استان و مراقبان بسیجی آموزش‌دیده و مراقبان سلامت است که به صورت جهادی این کار را انجام خواهند داد.

*س_برچسب‌ها_س*