پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مراسم شهادت حضرت حمزه (ع) و عبدالعظیم حسنی (ع) در قم برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مراسم شهادت حضرت حمزه (ع) و عبدالعظیم حسنی (ع) در قم برگزار شد

قم - ایرنا - مراسم سالروز شهادت حضرت حمزه (ع) و رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) روز سه‌شنبه در بیوت علما و مراجع تقلید و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مساجد و تکایا با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدحسین حسینی قمی در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت حمزه (ع) و رحلت عبدالعظیم حسنی (ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنین در دفتر آیت الله فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (س) به نقش تاثیرگذاراین دوشخصیت والامقام در تحکیم اسلام پرداخت و مداحان اهلبیت نیز در مرثیه خوانی کردند.

گفتنی است سوگواره بزرگ حضرت حمزه (ع) و وفات عبدالعظیم حسنی (ع) امروز به همت مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن در تالار قدس مجتمع امام خمینی (ره) با سخنرانی آیت الله علی رضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور برگزار شد.

حضرت عبدالعظیم (ع) مشهور به سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد و زیارتگاهش در شهرری واقع شده است.

آن حضرت که کنیه اش ابوالقاسم و ابوالفتح نیز بوده در روز پنجشنبه چهارم ماه ربیع الثانی 173 هجری قمری، در مدینه در خانه جدش حضرت امام حسن مجتبی (ع) متولد شده و پس از مدت 79 سال در پانزدهم شوال المکرم 252 هجری قمری در زمان معتز عباسی در شهرری رحلت کرده است.

همچنین امروز (سه شنبه 15 شوال) مصادف با جنگ احد و سالروز شهادت عموی پیامبر اکرم (ص) حضرت حمزه است. وی فرزند حضرت عبدالمطلب و حامی بزرگ پیامبر اکرم (ص) بود.

برچسب‌ها

مراسم شهادت حضرت حمزه (ع) و عبدالعظیم حسنی (ع) در قم برگزار شد 2
مراسم شهادت حضرت حمزه (ع) و عبدالعظیم حسنی (ع) در قم برگزار شد 3
مراسم شهادت حضرت حمزه (ع) و عبدالعظیم حسنی (ع) در قم برگزار شد 4
مراسم شهادت حضرت حمزه (ع) و عبدالعظیم حسنی (ع) در قم برگزار شد 5
مراسم شهادت حضرت حمزه (ع) و عبدالعظیم حسنی (ع) در قم برگزار شد 6
مراسم شهادت حضرت حمزه (ع) و عبدالعظیم حسنی (ع) در قم برگزار شد 7
مراسم شهادت حضرت حمزه (ع) و عبدالعظیم حسنی (ع) در قم برگزار شد 8