پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مراسم «شیرخوارگان حسینی» کجا برویم؟

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مراسم «شیرخوارگان حسینی» کجا برویم؟

همزمان با اولین جمعه ماه محرم مراسم «شیرخوارگان حسینی» با حضور نوزادان و مادر آنها در سراسر کشور برگزار می‌شود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم بین‌المللی شیرخوارگان حسینی همانند سال‌های گذشته بصورت همزمان در سراسر کشور و دیگر کشورهای جهان، فردا جمعه 14 مردادماه برگزار خواهد شد.

تکیه تسنیم | مداحی محمود کریمی، مهدی رسولی، محمدرضا طاهری، سیدرضا نریمانی، مهدی میرداماد و مجید بنی‌فاطمه در شب چهارم محرم 1401 + صوت

* در مصلای تهران

مصلی امام خمینی (ره) تهران همانند سال‌های گذشته این برنامه را با سخنرانی حجت‌الاسلام عالی و مداحی میثم مطیعی از ساعت 9:30 صبح آغاز خواهد کرد.

برپایه این گزارش، درهای مصلی از ساعت 6:30 باز خواهد بود و شهروندان می‌توانند برای عبور و مرور از ورودی‌های شماره 18 و 19 در بزرگراه رسالت، ورودی‌های شماره 7، 13، 15 در خیابان شهید قنبرزاده و ورودی‌های شماره 1 و 3 در خیابان شهید بهشتی استفاده کنند. علاوه بر این، همانند سایر برنامه های مصلی، ایستگاه مترو شهید بهشتی و ایستگاه مترو مصلای امام خمینی (ره) آماده خدمت‌رسانی هستند. همچنین پارکینگ عمومی شهید بهشتی نبش خیابان پاکستان، پارکینگ‌های شماره 19 و 20 در بزرگراه رسالت، پارکینگ‌های شماره 7 و 8 در خیابان شهید قنبرزاده و پارکینگ چهل‌سرا برای خدمات‌رسانی به عموم مردم در نظر گرفته شده است. در این مراسم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک الزامی است.

* حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) نیز از ساعت 10 صبح با حضور شیرخوارگان حسینی و مادران آنها در مصلای امام علی (ع) این مراسم را برگزار می‌کند.

این همایش نورانی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی حائری‌زاده و مرثیه‌سرایی مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حاج مرتضی طاهری و شعرخوانی احمد علوی همراه خواهد بود.

* آستان امامزادگان سید جعفر و حمیده خاتون (ع)

این مراسم در آستان امامزادگان سیدجعفر و حمیده خاتون (ع) نیز از ساعت 11 در باغ فیض برگزار خواهد شد.

* مسجد مقدس جمکران

همایش شیرخوارگان حسینی نیز در مسجد مقدس جمکران همراه با دعای ندبه با سخنرانی حجت‌الاسلام تراشیون برگزار می‌شود.

* حرم حضرت معصومه (س)

بر پایه این گزارش، مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم بانوی کرامت، با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ضیایی و مدیحه‌سرای عباس حیدرزاده و سیدعلی حسینی‌نژاد از ساعت 9 صبح در شبستان امام خمینی (ره) میزبان دلدادگان به حضرت سیدالشهدا (ع) خواهند بود.