دوشنبه 23 مهر 1403

مراسم مجازی بزرگداشت روز قدس در پکن برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مراسم مجازی بزرگداشت روز قدس در پکن برگزار شد

پکن - ایرنا - مراسم مجازی بزرگداشت روز قدس با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین و هیات محبین الائمه، پنجشنبه شب در چین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این آیین مجازی با حضور ایرانیان مقیم چین، دانشجویان، تجار، کارکنان و دیپلمات های سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و کنسولگری های ایران در شهرهای شانگهای، گوانجو و هنگ کنگ برگزار شد.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در این آیین گفت: باید روز قدس را از «شعایر اسلامی» و «روز تفکیک حق از باطل» دانست وظیفه همه انسان ها از جمله مسلمانان این است که همواره مرزبندی خود را از حق و باطل تفکیک کند.

"عباسعلی وفایی" یکی از تجلیات روز قدس را «وحدت مسلمانان، دریافت عزت و رفع خواری و زبونی و تسلیم مسلمانان» عنوان کرد و گفت: دمیدن نیروی مضاعف به مستضعفین مخصوصا فلسطینیان یکی دیگر از تجلیات روز قدس است که با حرارت پیگیر حقوق خود باشند تا سرزمین اسلامی را به دامن مسلمانان بازگردانند.

او گفت: امام راحل از بدو پیروزی انقلاب اسلامی مساله فلسطین را فریاد زدند و اکنون جهان می داند که «رژیم غاصب صهیونیستی عامل اختلاف و تفرقه میان مسلمان شده است» و به دلیل سهل انگاری و حمایت برخی از کشورها از جمله آمریکا رژیم صهیونیستی گستاخ تر از گذشته شده است.

حجت الاسلام شریعتی از روحانیون مقیم چین هم در این مراسم در مورد اهمیت و جایگاه روز قدس سخنرانی کرد.

پیش از این آیین نیز مراسم قرائت دعای کمیل در فضای مجازی برگزار شد.

آیین گرامیداشت روز قدس روز پنجشنبه نیز با حضور "محمد کشاورز زاده" سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و جمع زیادی از اندیشمندان، متفکران و مسلمانان این کشور به صورت وبینار و با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*