جمعه 13 مهر 1403

مراقبین بهداشتی بر اجرای پروتکل‌ها در حوزه‌های امتحانی نظارت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مراقبین بهداشتی بر اجرای پروتکل‌ها در حوزه‌های امتحانی نظارت می‌کنند

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق تمهیدات اتخاذ شده مراقبین بهداشتی در حوزه‌ها و مدیران مدارس در خصوص رعایت هرچه دقیقتر پروتکل‌های بهداشتی اعم از ضدعفونی و گندزدایی محل برگزاری امتحانات نظارت می‌کنند.

دکتر محمدرضا صائینی روز دوشنبه در شورای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم استان افزود: تمامی دانش آموزان و عوامل اجرایی امتحانات باید از ماسک استفاده کنند و به رعایت توصیه های بهداشتی بیش از پیش حساس باشند.

وی اضافه کرد: عوامل اجرایی در حوزه های امتحانی و مدارس نسبت به اخذ فرم‌های تکمیل شده خوداظهاری مربوط به میزان رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه بر رعایت دقیق نکات پیشگیرانه و بهداشتی در تمامی حوزه های امتحانی پایه های نهم و دوازدهم تاکید کرد.

حسن مظفری به دانش آموزان و اولیا و خانواده ها اطمینان داد که امتحانات نهایی در کمال آرامش و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و نکات پیشگیرانه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل فضای بیشتری جهت برگزاری امتحانات در نظر گرفته و از طرفی تعداد روزهای برگزاری امتحانات نیز از 11 روز به 22 روز افزایش داده شده است.

مظفری افزود: تمامی حوزه های امتحانی قبل و بعد از امتحان ضدعفونی و گندزدایی خواهد شد و تعداد 100 هزار ماسک و محلول ضدعفونی کننده به مقدار کافی تهیه و در اختیار حوزه های امتحانی قرار گرفته است.

این مسوول، با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی دانش آموزان، از خانواده ها خواست تا دانش آموزان را نسبت به این امر توجیه کنند.

گفتنی است طبق اعلام رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و و پرورش استان زنجان، 95 حوزره شامل32 سالن ورزشی، 17 سالن امتحانی در مدارس بزرگ و سالن‌های غذاخوری مدارس شبانه روزی و 46 سالن در راه‌روهای مدارس برای برگزاری امتحانات پایانی پایه‌های نهم و دوازدهم استان پیش بینی شده است.

*س_برچسب‌ها_س*