سه‌شنبه 10 مهر 1403

مردم ایران اسلامی با قدرت راه رهبر فقید خود را ادامه می‌دهند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مردم ایران اسلامی با قدرت راه رهبر فقید خود را ادامه می‌دهند

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: اگرچه 14 خرداد همواره به‌عنوان رخداد غم انگیز در تاریخ کشور اسلامی باقی خواهد ماند اما، مردم بصیر و انقلابی ایران راه رهبر فقیدشان را با قدرت و اراده آهنین ادامه می‌دهند.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در این بیانیه که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: 14 خرداد ماه یادآور اندوه یک امت در فراغ پیشوا و رهبری دلسوز است که با اتکا به قدرت پروردگار و آموزه های اسلام ناب محمدی (ص) نهضتی را پایه‌گذاری کردکه نجات بخش همه مردم تحت ستم دنیا شده است.

در این بیانیه آمده است: 14 خرداد یادآور روزهای حزن و اندوه برای بزرگ مرد الهی و مبارز نستوهی است که انقلاب شکوهمند اسلامی را به‌عنوان بزرگترین رویداد تاریخ قرن با تکیه بر فرهنگ عظیم عاشورا و مکتب سیدالشهدا (ع) و پشتیبانی کرد و به پیروزی رساند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امام خمینی (ره) با رهبری حکیمانه و عالمانه خود عظیم‌ترین حماسه مردمی و شگفت انگیزترین پدیده قرن حاضر را به خلق حکومت دینی برخاسته از اراده مردم را طراحی و پایه‌گذاری کرد و منابع استکبار و صهیونیزم جنایتکار را در منطقه به چالش کشید.

در ادامه این بیانیه آمده است: 14 خرداد ماه بهترین فرصت برای بازخوانی آرمان‌های امام راحل برای مردم و مسئولان است تا همه بدانند که کارگزاران نظام تا چه میزان در مسیر آرمان های امام راحل گام برداشته و مبانی و اهداف آن پیر مراد را تا چه اندازه جامه عمل پوشانده اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این بیانیه آمده است: برخورداری از هدایت الهی، عزت، مودت و مهربانی، وحدت، نصرت پروردگار و پشتوانه‌ی مردمی از ویژگی‌های بی‌نظیر حرکت عظیم و تاریخی امام خمینی (ره) است و این حرکت و مجاهدت بزرگ پس از ارتحال خمینی کبیر نیز با انتخاب جانشین شایسته آن حضرت به بهترین شکل تداوم یافت.

آیت الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از این بیانیه آورده است: معمار انقلاب اسلامی با اعتقاد به خدا و با همراهی مردم در مخالفتی صریح با جبهه مستبدان داخلی و قلدران بین المللی و مستکبران در قیام شورانگیز 15 خرداد نهالی کاشت که امروز به درختی تنومند و پر ثمر تبدیل شده است، درختی که با خون شهدای 15 خرداد آبیاری شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: امام راحل با صبر، استقامت و مجاهدت شبانه روزی و تحمل مشقت تبعید از خود رفتاری را نشان داد که جریان ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد و راهبری فکری و اجرایی وی در سال‌های پس از پیروی انقلاب نیز سراسر درس است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امام خمینی (ره) در راستای احیای اسلام ناب محمدی (ص) گام برداشت و در این راه خطیر از هیچ کوششی فروگذار نبود و می طلبد مدیران، گروه های مرجع فکری، جامعه روحانیت و دانشگاهیان و اندیشمندان امروز با شیوه های کارآمد و اثرگذار اهداف والای امام راحل را عمل کنند و اشاعه دهند.

مسئولان و دولتمردان باید در راه نیل به اهداف بزرگ و والای امام راحل و رهبر معظم انقلاب از هرگونه تک روی و تزلزل پرهیز کرده و از تجمل گرایی، اشرافی گیری، غفلت و غرور اجتناب کنند و با استعانت از خداوند متعال، عنایات امام زمان (عج) و ارواح طیبه شهدای گرانسنگ برای سربلندی ایران اسلامی تلاش کنند.

امام خمینی (ره) 14 خرداد 1368 به ملکوت اعلی پیوست.

*س_برچسب‌ها_س*