جمعه 13 مهر 1403

مردم در پرداخت زکات فطره به هشدار پلیس توجه کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مردم در پرداخت زکات فطره به هشدار پلیس توجه کنند

زنجان - ایرنا - رییس پلیس فتا استان زنجان گفت: باتوجه به نزدیکی عید سعید فطر مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف و با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مردمی با عناوین جعلی و وابسته به مؤسسات خیریه، به دنبال کلاهبرداری از هموطنان هستند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به کلاهبرداری مجرمین سایبری در قالب جمع آوری زکات فطریه اشاره کرد و افزود: افراد سودجو و فرصت طلب به منظور جمع آوری زکات فطره و کفاره با درج شماره حساب بانکی و ارسال پیام و راه اندازی کمپین‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی در صدد کلاهبرداری از شهروندان هستند.

وی اظهار داشت: هموطنان برای پرداخت زکات فطره یا کفاره خود، می‌توانند از طریق شماره حساب های اعلامی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، شورای عالی زکات یا رسانه‌های ملی و محلی (رادیو، تلویزیون) اقدام به واریز وجه کنند. آدینه‌لو با بیان اینکه ممکن است کاربران برای پرداخت وجوه زکات فطره یا کفاره روزه خود از بستر اینترنت استفاده کنند، تصریح کرد: شهروندان مراقب باشند هنگام پرداخت وجه، در دام سایت‌های فیشینگ گرفتار نشوند و در صورت مشاهده موارد مشکوک نیز موضوع را از طریق 110 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir درمیان بگذارند.

بیش از یک تن روغن خوراکی قاچاق در زنجان کشف شد

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: یک تن و 800 کیلوگرم روغن خوراکی مایع از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی این استان از یک دستگاه خودرو در یکی از مسیرهای ارتباطی زنجان کشف و ضبط شد. سرهنگ یوسف اسماعیل زاده افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی این استان در حین کنترل مسیرهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی وانت نیسان مظنون شده و به منظور بررسی، این خودرو را متوقف کردند. وی اظهار داشت: در بازرسی از خودرو، این مقدار روغن خوراکی مایع قاچاق و فاقد مجوز کشف و راننده به عنوان متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی استان شد. اسماعیل زاده با بیان اینکه کارشناسان ذیربط ارزش محموله کشف شده را 360 میلیون ریال برآورد کردند، افزود: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا با قانون شکنان قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی همچنین از کشف و ضبط بیش از 100 هزار نخ سیگار و هزار بسته توتون خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 830 میلیون ریال خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل و انتقال مقادیر زیادی مواد دخانی قاچاق، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت. اسماعیل زاده افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی زنجان موفق شدند خودرو سواری پژو 405 حامل کالای قاچاق در مسیر ارتباطی زنجان - خدابنده را شناسایی و متوقف کرده و در بازرسی از خودرو این تعداد سیگار و توتون خارجی قاچاق را کشف کنند که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن یک میلیارد و 830 میلیون ریال است.  چهار هزار قطعه طیور غیر مجاز در سلطانیه کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه گفت: ماموران یگان امداد و کلانتری 11 شهرستان سلطانیه موفق به کشف و ضبط چهار هزار قطعه مرغ زنده و سه راس دام غیر مجاز یکی از مسیرهای ارتباطی این شهرستان شدند. سرهنگ حسین اصانلو، افزود: مأموران در حین گشت زنی و کنترل مسیرهای ارتباطی این شهرستان به چهار دستگاه کامیون حامل طیور و دام زنده مشکوک و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. وی، اظهار داشت: مأموران در بازرسی از این خودروها این تعداد دام و طیور را که کارشناسان ارزش آن را سه میلیارد ریال برآورد کردند کشف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.

اصانلو به تشدید فعالیت های پلیس در امر مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می شود و مقابله با آن یکی از اولویت های کاری پلیس است.

*س_برچسب‌ها_س*