پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

مردم زمانی در انتخابات شرکت می‌کنند که حس کنند شرایط تغییر می‌کند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
مردم زمانی در انتخابات شرکت می‌کنند که حس کنند شرایط تغییر می‌کند

حناچی بیان کرد: میزان مشارکت در انتخابات نقش کلیدی و تاثیر مستقیم بر پشتوانه ملی دارد.

خانه گفت‌وگوی انتخابات دانشگاه تهران، پیرامون موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان، با حضور تعدادی از مسئولان کشوری وقت و سابق و همچنین نامزدهای انتخاباتی، در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد.

پیروز حناچی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و شهردار سابق تهران در نشست خبری خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران، ضمن بیان یک خاطره درباره اولین انتخابات مصر، مطرح کرد: میزان مشارکت در انتخابات نقش کلیدی و تاثیر مستقیم بر پشتوانه ملی دارد، همه ما وظیفه داریم به گونه ای عمل کنیم که مردم احساس کنند اگر در انتخابات مشارکت داشته باشند، خواسته‌های آن‌ها نیز مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین اگر می گوییم شرکت در انتخابات واجب است، پس ایجاد مقدمات حضور مردم نیز واجب است.

او ادامه داد: مردم زمانی در انتخابات شرکت می کنند که حس کنند مشارکت آن‌ها در انتخابات، شرایط را تغییر می دهد و این وظیفه احزاب است که در این زمینه چنین نقش آفرینی داشته باشند.

حناچی اشاره کرد: با وجود نقش بسیار مهم و قوی احزاب در قانون اساسی کشور متاسفانه در عمل نتوانسته اند تاثیرگذاری چندانی در انتقال قدرت داشته باشند.

شهردار سابق و مدرس دانشگاه تهران در آخر گفت: صندوق رای کم هزینه ترین راه برای اداره کشور است، به شرطی که صندوق های رای نیز تاثیرگذاری خود را در تحقق خواسته های مردم ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها