سه‌شنبه 17 مهر 1403

مرغداران زنجانی موظف به رعایت قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرغداران زنجانی موظف به رعایت قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار هستند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: مرغداران باید قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار برای عرضه گوشت مرغ را رعایت کنند و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد حتی یک قطعه مرغ از این استان خارج شود.

فتح‌الله حقیقی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان زنجان تصریح کرد: قیمت گوشت مرغ در درب مرغداری 107 هزارو 500 ریال و در بازار باید 157 هزارو 500 ریال باشد.

وی اظهار داشت: اگر مرغداران این قیمت را رعایت نکرده و کشتارگاه‌ها نیز مرغ را کشتار نکنند به عنوان اخلال در نظم اقتصادی به دست قانون سپرده می‌شوند و ما نیز آنان را به مردم معرفی خواهیم کرد.

حقیقی با بیان اینکه تمام فکر و ذهن مدیران در این روزها، تامین سلامت مردم و مقابله با بیماری کرونا است، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی وقت اضافه برای رسیدگی به بی‌انصافی‌ها و کم‌لطفی‌های برخی اصناف نداریم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ما ضامن فراهم کردن امنیت و آرامش در جامعه هستیم، گفت: ادارات کل دامپزشکی و راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان، اجازه صدور مجوز و بارنامه برای خروج طیور از استان را ندارند.

وی افزود: تمام مدیران در این روزها وظیفه دارند علاوه بر سلامت مردم، امنیت و آرامش روانی آن‌ها را نیز تامین کنند.

حقیقی خاطرنشان کرد: البته مرغداران در صورت رعایت قیمت مصوب و داشتن همکاری لازم با کارگروه تنظیم بازار می‌توانند برای دریافت مجوز صادرات مرغ مازاد خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: اگر مشکل مرغداران، نهاده‌های دامی است در این مورد با وزیر جهاد کشاورزی مذاکره شده و نهاده‌های وارداتی تا چند روز آینده، توزیع خواهد شد.

حقیقی گفت: در صورتی که طیور سایر استان‌ها از محورهای استان زنجان قاچاق شود در کشتارگاه‌های زنجان، کشتار شده و به بازار عرضه می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*