یک‌شنبه 15 مهر 1403

مروری بر اخبار مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مروری بر اخبار مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

زنجان - ایرنا - رسانه‌ها و مطبوعات زنجان در هفته جاری موضوعات مختلفی را در سرخط اخبار و صفحات نخست خود انعکاس دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش 100درصدی قیمت‌آهن‌آلات و مشکل کمبود لاستیک در استان اشاره کرد.

پایگاه خبری پیام ملت در گزارشی به راه اندازی پویش " ماسک از خانه تا خانه پرداخت و نوشت: این روزها حال و هوای نه تنها شهر و روستا، بلکه خانه‌های مردم تفاوت بزرگی با هفته‌ها و ماه‌های گذشته دارد و سبک زندگی مردم متاثر از شیوع ویروس ناشناخته‌ای موسوم به کووید - 19 یا همان کرونا شده است.

امروز با وجود گذشت 8 ماه از شیوع این ویروس هنوز خبری از کنترل آن نیست و روز به روز به آمار مبتلایان آن اضافه می‌شود.

با این شرایط مسؤولان استانی به فکر تشویق مردم به استفاده از ماسک هستند، در همین راستا به گفته استاندار زنجان قرار است، پویش «ماسک از منزل تا منزل» اجرایی شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز درباره تهیه و توزیع ماسک نیز گفت: بالاترین قیمتی که دربخش عرضه این نوع محصول اعلام شده یک هزار و 300 تومانی است که در واقع مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کرده است.

وی یادآورشد: برخی ماسک ها با تبلیغات متعدد و متنوع به رنگ‌های مختلف در سطح شهر عرضه می شود که این ماسک‌ها مشمول این موضوع نیست و صرفا ماسک های که مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کرده اند در 2 قالب ماسک جراحی برای مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانی و دیگری مصارف عموم در نظر گرفته شده است.

وی از توزیع روزانه 400 هزار ماسک در استان خبر داد و افزود: ماسک‌های هزار تومانی در فروشگاه‌های مختلف توزیع می‌شود و امروز هیچ مشکلی در این زمینه در استان وجود ندارد.

روزنامه صدای زنجان در مطلبی از قول رئیس صنف آهن‌فروشان استان نوشت: امسال نسبت به مدت مشابه سال 98، با افزایش 100 درصدی قیمت‌ها مواجهیم که به طور قطع افزایش قیمت مسکن و اشتیاق سازنده‌ها برای ساخت، صادرات، نوسانات نرخ دلار و تبعیت قیمت آهن‌آلات از قیمت جهانی فولاد در صعودی بودن قیمت‌ها نقش به‌سزایی داشته است.

محمدرسول تاری‌وردی‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به افزایش قیمت‌ها در این بازار اظهار کرد: قیمت آهن‌آلات در سال جاری با افزایش 100 درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده و هم‌اکنون نیز قیمت‌ها بالاست.

تاری‌وردی‌زاده با اشاره به نوسانات شدید بازار آهن‌آلات اظهار کرد: طی روزهای اخیر نوسان در این بازار کاهش یافته و وضعیت نسبتا مطلوب شده است.

رییس صنف آهن‌فروشان معتقد است: نوسانات در بازار آهن به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد، برخی از آنها به دلیل مسائل داخلی و برخی از آنها به دلیل شرایط جهانی و رویدادهایی که در جهان اتفاق می‌افتد بوده و غیرقابل کنترل هستند.

وی قیمت میل‌گرد در بازار را 13 هزار تا 13 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون در شهرستان زنجان، 150 واحد در حوزه فروش انواع آهن‌آلات فعالیت می‌کنند. قیمت آهن‌آلات در بازار زنجان بستگی به کارخانه داشته و متفاوت است. محصولات موردنیاز این صنف از شهرستان ابهر، استان‌های قزوین، البرز، اصفهان و غیره تامین می‌شود.

پایگاه خبری موج رسا در خبری به موضوع کمبود لاستیک در استان پرداخت و از قول نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان نوشت: خرید مازاد بر نیاز از جمله مشکلات توزیع لاستیک محسوب می‌شود.

رضا استجلو اظهار داشت: رانندگان با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز توزیع لاستیک و ارائه برگ سبز خودرو می‌توانند لاستیک مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه خرید مازاد بر نیاز از جمله مشکلات توزیع لاستیک محسوب می‌شود، افزود: افزایش تقاضا به دلیل جو روانی ایجاد شده موجب شده تا میزان عرضه در نمایندگی‌های مجاز کاهش یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: خرید مازاد بر نیاز از سوی عده‌ای موجب کمبود لاستیک در بازار می‌شود که این امر به ضرر مصرف‌کننده است.

نایب رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان قیمت لاستیک برای خودروی پراید را بالای 500 هزار تومان و پژو بالای 700 هزار تومان اعلام کرد و گفت: لاستیک ماشین‌آلات سنگین نیز از طریق حواله و با مراجعه به به نمایندگی مجاز ارائه می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*