شنبه 14 مهر 1403

مرگ کودک فلسطینی به دلیل ترس از نظامیان اسرائیلی

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
مرگ کودک فلسطینی به دلیل ترس از نظامیان اسرائیلی

وزارت خارجه فلسطین این حادثه را محکوم کرد و آن را "جنایت وحشتناک" توصیف کرد که اسرائیل آن را انجام داده است.

یک کودک فلسطینی به هنگام فرار از نظامیان اسرائیلی، دچار سکته قلبی شد و درگذشت.

به گزارش عصرایران، پدرش کودک می گوید او به دلیل ترس، دچار سکته شد و فوت کرد.

رویترز نوشت: یک کودک فلسطینی روز پنجشنبه (دیروز) هنگام تعقیب و گریز نظامیان اسرائیلی، دچار سکته قلبی شد و درگذشت. این اتفاق در شهرک "تقوع" در منطقه کرانه باختری روی داد. منطقه کرانه باختری فلسطین (سمت غربی رود اردن) تحت اشغال نظامی اسرائیل است. این روایتی است که پدر کودک مطرح می کند اما ارتش اسرائیل آن را رد کرده است. دولت امریکا هم با اظهار تاسف از این حادثه، خواستار تحقیق درباره آن شد.

کودک 7 ساله به نام "ریان سلیمان" به همراه دیگر دانش آموزان در راه برگشت از مدرسه بود که با تعقیب نظامیان اسرائیلی روبه رو شد.

یاسر پدر ریان با انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی این جزئیات را مطرح کرد و گفت: " ریان در حال فرار و نظامی اسرائیلی در تعقیب او بود. نظامی اسرائیلی این کودک را مرده پیدا کرد. او از ترس مرده بود.

یک مقام مسوول که جنازه را بررسی کرد به رویترز گفت جنازه هیچ آسیب جسمی ندارد. به نظر می رسد فوت کودک در ارتباط با بروز مشکل در قلب باشد. وزارت خارجه فلسطین این حادثه را محکوم کرد و آن را "جنایت وحشتناک" توصیف کرد که اسرائیل آن را انجام داده است.

یک سخنگوی نظامی اسرائیل هم گفت نیروهای نظامی اسرائیل در منطقه نزدیک محل حادثه، در حال جستجو برای بازداشت فلسطینی هایی بود که مظنون به فرار بعد از پرتاب سنگ به خودروها بودند.

کرانه باختری تحت اشغال نظامی اسرائیل است و ارتش اسرائیل متولی امورات آن است. این سخنگوی اسرائیلی ادامه داد: تحقیق اولیه نشان می دهد ارتباطی میان عملیات جستجوی ارتش اسرائیل در منطقه و فوت رنج آور این کودک وجود ندارد. جزئیات حادثه در حال بررسی است. ساکنان فلسطینی هم گفته اند در آن زمان، پرتاب سنگ مشاهده نشد.

تماشاخانه

ببینید | آذری جهرمی: برخی برای اینترنت استارلینک آقای ماسک بازاریابی می‌کنند

ببینید | یک دستاورد بزرگ علمی برای جلوگیری از خطر انقراض برخی حیوانات / اولین قدم؛ گرگ قطبی شبیه‌سازی شد

فیلم های دیگر کانال عصر ایران در تلگرام
مرگ کودک فلسطینی به دلیل ترس از نظامیان اسرائیلی 2
مرگ کودک فلسطینی به دلیل ترس از نظامیان اسرائیلی 3
مرگ کودک فلسطینی به دلیل ترس از نظامیان اسرائیلی 4