چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

مسئولان استان بوشهر در حضور و مدیریت سیل نمره قبولی گرفتند / از قلیان کشیدن وسط سیل تا طغیان دره "آردو"

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مسئولان استان بوشهر در حضور و مدیریت سیل نمره قبولی گرفتند / از قلیان کشیدن وسط سیل تا طغیان دره "آردو"

با ورود سامانه بارشی مونسون به استان بوشهر شاهد وقوع بارندگی و سیل در برخی نقاط استان بوشهر بودیم همچنین اتفاقاتی رقم خورد که در این گزارش به بررسی این اتفاقات و عملکرد مسئولین در مواجهه با بارش‌های ناشی از این سامانه می‌پردازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش سپاس؛ در روزهای گذشته با اعلام هواشناسی استان بوشهر هر چند وقوع سیل در دل تابستان غیر قابل باور است اما همه ی مردم انتظار وقوع سیلی سهمگین را در استان بوشهر همگام با سایر نقاط کشور می کشیدند.

با توجه به وقوع سیل در استان فارس که منجر به فوت تعدادی از هموطانمان شد زنگ خطر برای سایر استان‌ها به خصوص استان بوشهر روشن شده بود و با اعلام هواشناسی تمامی دستگاه‌ها با آمادگی تمهیدات لازم برای پیشگیری و در صورت وقوع سیل امداد رسانی را در نظر گرفته بودند.

کوروش دهقان مدیرکل بحران استانداری بوشهر نیز در همین راستا خبر از آمادگی دستگاه ها برای مواجهه با سیل داد و از مردم خواست از حضور در مناطق دارای خطر سیل گرفتگی جلوگیری کنند.

از روز چهارشنبه سامانه بارشی موسوم به مونسون وارد استان بوشهر شد و شهرستان های مختلف از جمله شهرستان کنگان از اولین شهرستان های بودند که این سامانه در آنها شرع به فعالیت و بارش باران کرد.

پس از آن و در روزهای بعد این سامانه سایر شهرستان ها را در برگرفت که بیشترین فعالیست این سامانه در دشتستان عنوان شد که بیش از 88 میلی متر بارندگی از ایستگاه هواشناسی این شهرستان گزارش شد.

بارش باران در دشتستان سبب طغیان آب رودخانه ها شد تا جایی که بخشی از محور ارتباطی بین برازجان و دالکی به زیر آب رفت و برای ساعاتی تردد در این محور و همچنین محور اهرم به بوشکان به دلیل ریزش کوه غیر ممکن شد.

همچنین دره ی بزرگ شهر برازجان که به دره ی آردو در بین شهروندان این شهر مشهور است به کلی از سیلاب لبریز شد و حتی در برخی از نقاط سیلاب از مسیر خود طغیان کرد.

قلیان کشیدن پیرمرد اهرمی در زیر بارش مونسون

از نکات جالب بارندگی های اخیر قلیان کشیدن پیرمرد اهرمی در هنگام بارش باران و در وسط خیابان بود که ویدیوی این اتفاق بارها بین کاربران شبکه های اجتماعی دست به دست شد و با واکنش های مختلفی همراه شد.

حضور به موقع مسئولان در مناطق سیل زده

جنبه ی دیگر وقوع این سامانه جوی در استان بوشهر حضور مسئولان جهادی استان و شهرستان ها، همزمان و بعد از وقوع سیل در کنار مردم بود که این اقدام علاوه بر دلگرمی دادن به مردم باعث رفع مشکلات ناشی از وقوع سیل با سرعت بالاتر می شد.

حضور نماینده ولی فقیه در مناطق سیل زده

آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بلافاصله پس از وقوع سیل در محل حاضر شد و خدمت رسانی به مردم و برطرف کردن مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

حضور استاندار و معاونان همزمان با وقوع بارش ها

یکی از اقدامات مسئولان در مدیرت آب ناشی از بارندگی اخیر را می توان به آبیاری نخیلیات دشتستان و تنگستان را مورد اشاره قرار داد که با حضور مسئولان در محل سدهای انحرافی اهرم و سرقنات نخلستان های این شهرستان‌ها را از این بارش ها بهره مند کردند تا جانی تازه به نخل های تشنه داده شود.

با این تفاسیر می توان به اقدام مسئولان در سیل اخیر نمره ی قبولی داد اما وقوع سیل باید هشداری باشد برای آینده که در صورت بیشتر بودن دامنه ی بارش ها نیز بتوانند آن را به بهترین نحو مدیریت کنند و زمینه های لازم برای پیشگیری از حوادث از جمله لایروبی دره های فصلی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام /

مسئولان استان بوشهر در حضور و مدیریت سیل نمره قبولی گرفتند / از قلیان کشیدن وسط سیل تا طغیان دره "آردو" 2
مسئولان استان بوشهر در حضور و مدیریت سیل نمره قبولی گرفتند / از قلیان کشیدن وسط سیل تا طغیان دره "آردو" 3
مسئولان استان بوشهر در حضور و مدیریت سیل نمره قبولی گرفتند / از قلیان کشیدن وسط سیل تا طغیان دره "آردو" 4
مسئولان استان بوشهر در حضور و مدیریت سیل نمره قبولی گرفتند / از قلیان کشیدن وسط سیل تا طغیان دره "آردو" 5
مسئولان استان بوشهر در حضور و مدیریت سیل نمره قبولی گرفتند / از قلیان کشیدن وسط سیل تا طغیان دره "آردو" 6
مسئولان استان بوشهر در حضور و مدیریت سیل نمره قبولی گرفتند / از قلیان کشیدن وسط سیل تا طغیان دره "آردو" 7
مسئولان استان بوشهر در حضور و مدیریت سیل نمره قبولی گرفتند / از قلیان کشیدن وسط سیل تا طغیان دره "آردو" 8
مسئولان استان بوشهر در حضور و مدیریت سیل نمره قبولی گرفتند / از قلیان کشیدن وسط سیل تا طغیان دره "آردو" 9
مسئولان استان بوشهر در حضور و مدیریت سیل نمره قبولی گرفتند / از قلیان کشیدن وسط سیل تا طغیان دره "آردو" 10
مسئولان استان بوشهر در حضور و مدیریت سیل نمره قبولی گرفتند / از قلیان کشیدن وسط سیل تا طغیان دره "آردو" 11