یک‌شنبه 8 مهر 1403

مسائل منطقه‌ای محور گفت‌وگوهای بن‌زاید و پمپئو

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسائل منطقه‌ای محور گفت‌وگوهای بن‌زاید و پمپئو

تهران - ایرنا - محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه در دبی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با هم گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، ولیعهد ابوظبی که امروز میزبان پمپئو در کاخ الشاطی در دبی بود، درباره نتایج گفت‌وگوهای اماراتی - آمریکایی و نقش آن در تحکیم روابط دو جانبه با وزیر خارجه آمریکا گفت‌وگو کرد.

بن زاید در این دیدار به راه‌های تقویت روابط دو جانبه در همه زمینه‌ها اشاره کرد و درباره بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک با پمپئو رایزنی کرد.

آخرین تحولات در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، تلاش‌ها برای حل بحران‌های منطقه، مهار تنش ها از طریق گفت‌وگو و همکاری مشترک برای برقراری صلح و ثبات از جمله محورهای مورد بحث میان دو طرف بود.

بن زاید و پمپئو همچنین درباره توافق صلحی که میان امارات و اسرائیل امضا شد و اهمیت آن در آغاز مرحله جدیدی از روابط و همکاری میان کشورها در خاورمیانه نیز تبادل نظر کردند.

بسیاری از مقامات بلندپایه دو طرف نیز در این دیدار حضور داشتند.

وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه برای دیدار با بن زاید به امارات سفر کرد.

بنابر اعلام رسانه‌ها، فروش تسلیحات به امارات و بررسی مسائل دوجانبه چون همکاری‌های امنیتی و مقابله با آنچه نفوذ ایران خوانده شده، از جمله محورهای مورد بحث میان دو طرف اعلام شد.

*س_برچسب‌ها_س*