چهارشنبه 4 مهر 1403

مساله حال حاضر افزایش تعداد مربیان فرانسوی در کی یف است!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
مساله حال حاضر افزایش تعداد مربیان فرانسوی در کی یف است!

اقتصادنیوز: با توجه به رادیو رسانه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ممکن است در ششم ژوئن (17 خرداد) استقرار مربیان نظامی فرانسوی در اوکراین را اعلام کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رهبر فرانسه ممکن است این کار را در مراسم یادبود هشتادمین سالگرد ورود نیروهای متفقین به نرماندی انجام دهد.

پیش از این پیر دی جونگ، یکی از بنیانگذاران موسسه تمیس که با مسایل امنیتی سروکار دارد، در مصاحبه ای با هفته نامه والروس اکتولس گفته بود: "فرانسوی ها برای مدت طولانی در اوکراین حضور داشته اند. اکنون مساله در مورد افزایش تعداد مربیان است.

او همچنین گفت پیروزی کی یف در جنگ به سختی قابل تصور است.

نشریه لوموند روز پنجشنبه گزارش داد که مکرون آشکارا به دنبال تشکیل یک ائتلاف در اتحادیه اروپا برای اعزام مربیان نظامی به اوکراین است.

خبر مرتبط موضع جدید «مکرون» در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری فرانسه سه‌شنبه گفت که برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین آماده است اما این کار باید در «زمان مناسبی» انجام شود.

این موضوع در سفر وی به آلمان در 26 تا 28 مه، به ویژه در جریان گفتگو با اولاف شولتس صدراعظم آلمان، مطرح شد. اگرچه آلمان هنوز در مورد اعزام نیرو به اوکراین بسیار محتاطانه عمل می کند، برخی از کشورهای دیگر، به عنوان مثال کشورهای بالتیک، آماده پیوستن به این ائتلاف هستند.

به گزارش ایرنا، «جولین اسمیت» نماینده آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن و این سازمان در حال حاضر قصد اعزام مربیان نظامی به اوکراین را ندارند.

چارلز براون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا حدود 2 هفته پیش گفت که ایالات متحده طرحی برای اعزام مربیان نظامی به اوکراین ندارد و احتمالا زمانی چنین کاری خواهد کرد که جنگ با روسیه تمام شده باشد.

خبر مرتبط پیشنهاد تازه مکرون گره‌گشای جنگ روسیه و اوکراین می‌شود؟

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور فرانسه اخیراً پیشنهاد کرده است که پاریس می‌تواند زرادخانه هسته‌ای خود را «اروپایی» کند و تمام اروپا را تحت چتر هسته‌ای فرانسه قرار دهد.

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفته بود: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد. اما هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.

این در حالی است که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اخیرا از متحدان اوکراین خواست محدودیت‌هایی را که بر استفاده کی‌یف از تسلیحات آنها در حمله به خاک روسیه اعمال کرده‌اند، لغو کنند.

وی افزود: منع کردن اوکراین از استفاده از تسلیحات آنها علیه اهداف مشروع نظامی در خاک روسیه، کار آنها را در دفاع از خودشان بسیار سخت کرده است.

این محدودیت‌ها موجب نارضایتی در اوکراین شده است زیرا آنها برای حمله اهدافی در خاک روسیه باید به پهپادهایی که در داخل کشور تولید می‌کنند، وابسته هستند و این پهپادها کارایی محدودی دارند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مساله حال حاضر افزایش تعداد مربیان فرانسوی در کی یف است! 2
مساله حال حاضر افزایش تعداد مربیان فرانسوی در کی یف است! 3