پنج‌شنبه 19 مهر 1403

مشارکت دانشگاه‌های دنیا در همایش مکانیک ایران با 110 مقاله

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشارکت دانشگاه‌های دنیا در همایش مکانیک ایران با 110 مقاله

تهران - ایرنا - دبیر علمی بیست و هشتمین همایش بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران گفت: هزار و 100 مقاله به این همایش ارسال شده است که 10 درصد مقالات از کشورهای مختلف مثل انگلیس و ترکیه بوده است.

سلمان نورآذر روز چهارشنبه در بیست و هشتمین همایش بین المللی سالانه انجمن مهندسان مکانیک (ISM2020) اظهار داشت: این کنفرانس از امروز هفتم خرداد آغاز و تا سه روز ادامه دارد. وی ادامه داد: از تعداد هزار و 100 مقاله دریافت شده، حدود 560 مقاله مورد پذیرش واقع شده و کیفیت مقالات بسیار بالا بوده است.

رییس دانشکده مکانیک دانشگاه امیرکبیر با اشاره به هدف اصلی کنفرانس تصریح کرد: تقویت پایه های علمی، تبادل نظر با محققان مختلف و ارتباط صنعت با اساتید دانشگاهی در زمینه مهندسی مکانیک از اهداف مهم کنفرانس است.

نورآذر با اشاره به تفاوت این کنفرانس با سال های گذشته عنوان کرد: به دلیل شرایط ویژه اجتماعی در بحران کرونا این همایش به صورت مجازی برگزار می شود.

افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه امیرکبیر

احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: برنامه ریزی کرده ایم که به دانشگاه نسل 3 وارد شویم و گام های موثری نیز در این زمینه برداشته شده است. در حال حاضر 230 شرکت دانش بنیان در این دانشگاه فعالیت دارد که امسال این تعداد افزایش یافته و به بیش از 300 شرکت می رسد.

وی اظهار داشت: دانشگاه نسل 3 به دنبال افزایش مهارت افزایی، نوآوری و کارآفرینی است که در برنامه ریزی های خود به این سه مولفه اهمیت داده ایم. کرونا پتانسیل جدیدی در آموزش عالی ایجاد کرد

همچنین رییس صندوق رفاه دانشجویان و عضو انجمن مهندسان مکانیک نیز تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا اتفاقات جدیدی در آموزش عالی رقم خورد و شاهد پتانسیل جدیدی در امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بودیم.

مجتبی صدیقی اظهار داشت: تمامی دانشگاه ها با موفقیت نیم سال تحصیلی را به پایان رساندند و این موضوع راه های جدیدی برای آموزش عالی ایجاد کرد و همچنین نشان داد که می توانیم برای هر شرایطی افق جدیدی ایجاد کنیم.

عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: نیاز است در کنار مقالات علمی و تخصصی امسال بیشتر به مقالات کاربردی توجه کنیم تا علم مکانیک در زندگی مردم نقش ایفا کند و به آن به عنوان دانش کاربردی بیشتر توجه شود.

بیست و هشتمین همایش بین المللی سالانه انجمن مهندسان مکانیک ایران (ISM2020) از امروز به مدت سه روز در دانشگاه امیرکبیر در حال برگزاری است.

این همایش هر ساله در شهر تهران برگزار می شود و میزبان جامعه مهندسان، پژوهشگران، دانشجویان، صنعتگران و اساتید رشته مهندسی مکانیک است.

هدف اصلی این همایش ایجاد فضایی برای دریافت مهمترین یافته های علمی پژوهشگران داخل و خارج کشور است. تاکنون 28 دوره از این همایش برگزار شده است.

*س_برچسب‌ها_س*