دوشنبه 16 مهر 1403

مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در زنجان برای دریافت 152 میلیارد تومان تسهیلات ثبت‌نام کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در زنجان برای دریافت 152 میلیارد تومان تسهیلات ثبت‌نام کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تاکنون هفت هزارو 853 پرونده برای دریافت 152 میلیارد و 180 میلیون تومان تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در این استان تشکیل شده است.

محمدرضا یوسفی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی و بررسی آخرین وضعیت تسهیلات بانکی به مشاغل آسیب‌دیده از ویروس کرونا اظهار داشت: این پرونده‌ها با پوشش اشتغال 14 هزار و 395 نفر در مشاغل مختلف است. وی خاطرنشان کرد: هفت هزار و 826 پرونده با تقاضای 147 میلیارد و 680 میلیون تومان تسهیلات پس از بررسی و تایید در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و 27 پرونده با 45 میلیارد تومان در دست بررسی است. یوسفی خاطرنشان کرد: تاکنون تسهیلات 2 هزار و 27 پرونده به مبلغ 319 میلیارد ریال پرداخت شده و تحقق عملکرد پرداخت نسبت به رقم درخواستی 21.6 درصد است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: 71 درصد از مجمع ثبت‌نام‌کنندگان نهایی، مربوط به کارگاه‌های دارای کد بیمه و بقیه مربوط به کارگاه‌های بدون کد بیمه است. وی با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام تسهیلات گفت: این مدت برای واحدهای دارای کد بیمه تا 15 و برای کارگاه‌های بدون بیمه تا پایان شهریورماه سال جاری تمدید شده است. یوسفی خاطرنشان کرد: برای حمایت از گروه‌های آسیب‌دیده از کرونا، ممنوعیت کاشتن چک برگشتی و معوقات بانکی برای پرداخت تسهیلات، مستثنی شده است.

12 بانک و 12 دستگاه اجرایی در پرداخت تسهیلات کرونا دخیل هستند دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان نیز گفت: مجموع رقم ابلاغی برای این استان 488 میلیارد تومان بوده و 12 بانک عامل و 12 دستگاه اجرایی در پرداخت این تسهیلات دخیل هستند. حسن دادگر با بیان اینکه علاوه بر ارسال پیامک با تک‌تک متقاضیان برای مراجعه به بانک‌ها تماس گرفته شده است، اظهار داشت: بعضی مشاغل، تمایلی برای دریافت ارقام پایین تسهیلات نداشته و به این دلیل برای می گیری پرونده خود مراجعه نمی‌کنند. وی تصریح کرد: این در حالی است که تسهیلات کمتر از 16 میلیون تومان نیازی به ضامن نداشته و با دریافت جک یا سفته از متقاضی، قابل پرداخت است. دادگر خاطرنشان کرد: مستثنی شدن معوقات بانکی و چک برگشتی سبب شده تا مانعی برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها وجود نداشته باشد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با بیان اینکه چهار اتحادیه این سازمان مشمول دریافت تسهیلات کرونا است، گفت: تاکسی‌تلفنی‌ها تعداد بالای ثبت‌نام‌کنندگان را شامل می‌شود ولی به دلیل موکول شدن تایید آن‌ها از طریق وزارت کشور به شهرداری‌ها در کارتابل سازمان صنعت، معدن و تجارت قابل مشاهده نیست. ناصر فغفوری با بیان اینکه این موضوع، تایید ثبت‌نام متقاضیان را با تاخیر مواجه کرده است، اظهار داشت: این در حالی است که تاکسی‌تلفنی‌ها جزو گروه‌هایی هستند که 90 درصد اعضا علاقه‌مند به استفاده از این تسهیلات بوده و به شدت پیگیری می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: سه اتحادیه بعدی نیز حداکثر شامل 2 هزار و 200 بنگاه اقتصادی می‌شود که تاکنون یک هزار و 820 مورد ثبت‌نام کرده‌اند. رییس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان نیز گفت: از هشت هزار راننده تاکسی که ثبت‌نام کرده‌اند، سه هزار نفر مربوط به شهر زنجان بوده که شبانه‌روز برای تسریع در دریافت تسهیلات ان‌ها تلاش می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید. فرهاد رفیعی افزود: شهرداری به هیچ وجه به دنبال فرصت‌طلبی نبوده و به روش‌های مختلف نسبت به اطلاع‌رسانی به متقاضیان اقدام می‌کند تا از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

*س_برچسب‌ها_س*